vulnerable -

Fredag 7 september

Jag fick sovmorgon till 9-halv 10, det var skönt. Spec eftersom lilla R vaknade klockan 4 och hade svårt att somna om. Lite innan 5 sov hon och då sov hon till 8.. Nåja, åt lite sen försökte vi få Ronja att somna 1 en timme. Halv 12 somnade hon. Blev en dusch för mig och sen gjorde jag mig mest bara i ordning för att gå till hälsocentralen.

Hade tid kl 1 och läkaren var nog i tid. Han var ASBRA! Shit, han hade verkligen läst min journal och gjorde några pricksäkra konstateranden som ingen annan sagt förut.. Tyvärr hade jag ju inte ont i handleden längre så som vanligt gav inte just den undersökningen så mycket, men han klämde och kände och förklarade så jag fattade och det är nog inte karpraltunnelsyndrom ändå.. Han fick även kolla mina öron då jag ofta vaknar och har svinont i dom, men de såg jättebra ut så det är väl bara för att jag ligger "för hårt" på dom om natten.. Kändes som vanligt som 150 kr bortkastade pengar, men jag gillade verkligen honom så det känns inte så hemskt. Önskar jag hade haft honom som läkare när jag mådde som sämst, den här gick ju i alla fall att prata med! Han skrev hur som helst ut några mediciner jag ska äta nästa gång jag får ont och så avslutade han med att än en gång poängtera att han verkligen tyckte jag skulle hitta ett nytt jobb, och det baserade han helt på det han läst i mina journaler :/

Efter det gick jag hem, tog ut Hedda, och snackade lite med Totta. Sen klädde vi oss och gick ut, han skulle åka och jobba och jag och Ronja skulle ta bussen in till stan. I stan mötte vi upp Mickan, Philip och Mikaela, vi gick på några affärer och sen fikade vi på Törners. Efter det åkte Mikaela hem och jag och Mickan gick en sväng till. Försökte få Ronja att somna men hon vägrade inte förrän efter kvart i fem somnade hon. Sen handlade jag lite innan jag tog bussen hem. Ronja fortsatte sova så jag tog ut Hedda, då först vaknade hon typ kl 18 :/ Tänkte det blir en sen och jobbig läggning ikväll men efter 7 fick hon gröt och frukt, sen ett bad och så läste vi alla Wille-böcker och sen gjorde jag välling. Hon åt allt men kom inte till ro, ställde sig upp och ropade efter "pappa pappa pappa" men han var ju på jobbet han. Tillslut fick jag henne att lugna sig och äta lite ersättning och sen somnade hon medan jag strök henne i pannan :)

Resten av kvällen kollade jag på HIMYM och klippte ut ett mönster samt var ut med Hedda.



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: