vulnerable -

Hela veckan

Måndag 15 oktober
I måndags så var det jobb för min del. Ronja hade krånglat hela kvällen/natten så jag var supertrött hela dagen. Inte så kul dag direkt. Totta och Ronja hämtade mig efter jobbet, handlade lite i Lillänge, sen for vi hem och gjorde spagetti & köttfärssås. La Ronja och sen gjorde jag inte mycket innan jag gick och la mig där innan 22.
 
Tisdag 16 oktober
På tisdagen tog jag bilen och åkte till jobbet till halv 8, skulle jobba över en halvtimme från morgonen. Det hade snöat under natten, och fortsatte göra det resten av dagen typ. Var supertrött även denna dag och de extra timmarnas sömn gav mig lite huvudvärk så jag tog en alvedon och drack mycket vatten. Huvudvärken släppte men fick ont i nacken/axlarna istället, så jag gick och bokade in en massage efter lunch. Var ju över 1 år sen jag fick massage senast så det var verkligen på tiden! Vi har ju även den bästa massören på vårt jobb, och hon blev så glad att se mig igen :) Efter det höll jag mig i prepen så länge det fanns något att prepa. Innan 16 var det slut och alla datorplatser upptagna, då fick jag sluta kl 16 istället för 16.30, det vart jag nöjd för :) Svängde förbi Spader Kung och köpte pizza, den lata pappan där hemma orkade inte laga middag själv. Lollo kom förbi en sväng och umgicks :) Efter Ronja lagt sig kikade jag på lite Gossip girl och HIMYM, sen gick jag och la mig rätt tidigt även denna kväll, före 12 alltså ;)
 
Onsdag 17 oktober
På onsdagen tog jag bilen igen till jobbet och nu äntligen kände jag mig lite piggare, dock ont i nacken. Vart en låååång dag i prepen ända fram till halv fem :( Men sen fick jag sluta och göra helg! :) Åkte hem till mina hjärtan och mös.
 
Torsdag 18 oktober
I torsdags så var det Totta som åkte och jobbade (han jobbade extra) och jag och Ronja hade planerat in en date med Mickan&Philip på Öppna förskolan :) Ronja passade på att ta sovmorgon till 7, och då hade hon dessutom sovit från typ 23-24 till 7 utan att äta något eller ens vakna till. Men vid halv tio började hon bli trött. Då kom Dudda och Arrak förbi en sväng så klockan blev över 10 innan jag la Ronja i vagnen och gick till bussen. Kanske blev hon övertrött eller något, för hon blev stortokig och bara skrek. Hon skulle inte ligga ner och sova. Inne i stan fick jag gå fram och tillbaka på kullerstenen innan hon slutligen somnade. Så sov hon i drygt en timme medan jag gick runt på affärer och rekade inför barnbidraget ;) Sen vaknade Ronja och då gick vi ner till Peter och hälsade på Totta en sväng, sen gick vi till Mickan och Philip och väntade på att dom skulle bli klara, sen gick vi på Öppna och lekte :) Var mycket barn där, mest småskitar och då blir jag lite orolig, är så rädd att Ronja ska göra illa något mindre barn, så då blir jag som en hök på henne.. Gick bra i alla fall och var riktigt kul!
 
Vi vart kvar till kl 15 då de stängde, och då tyckte jag Ronja skulle sova i vagnen igen men det höll hon inte med om, jag vart less på att gå på stan också så jag köpte lite mat på Coop och åkte hem sen. Hon fick helt enkelt skippa sin andra vila. Åt middag, la Ronja och sen vet jag inte vad jag gjorde.. Slappade förmodligen.
 
Fredag 19 oktober
I fredags klev vi upp och jag duschade och sminkade mig, sen kom Totta hem till oss. Vid halv 10 åkte vi in till stan, Ronja sov i vagnen. Så gick vi och köpte lite grejer jag hängt undan dagen innan. Bla linnebodysar, strumpor med halkskydd, ett par jeans och sen gick vi på POP och köpte ett par ullstrumpor och en ull-rånarluva som ni såg på bild förut ;) Blev även en tröja köpt där, har suktat efter den ett tag och nu slog jag till.. Sen åt vi lunch på Krikelin och sen gick vi på bolaget och åkte hem. Ronja skulle sova igen men vägrade hemma och i vagnen på balkongen så Totta gick ut med henne. Sen kom han hem med en glad Ronja och medan Totta åkte och handlade och hälsade på en kompis/sjukgymnast så övade jag med Ronja på att gå. Provade även kläder på henne och fixade, allt var frid och fröjd tills hon stupar och slår i näsan rakt i golvet :( Usch, stackars lilla tjej, men tur nog gick det över fort och slutade även blöda! När Totta kom hem var hon glad och vild igen.
 
Vi gjorde varma mackor och åt, sen fick Ronja lägga sig och Totta gick iväg till en kompis och drack öl. Jag började gå igenom mina 9000 bilder på Ronja som jag vill framkalla. Tar ett tag.. Och jag har för många bilder jag vill framkalla, kommer bli dyrt.. Ronja vaknade flera ggr under kvällen men somnade om när hon ficm snuttisen. Vid 2 fick hon mat och sen sov hon till 5, då hon åt lite till men sen somnade hon om till 8, så skönt!
 
Lördag 20 oktober
Jag klev upp med Ronja men behövde duscha så jag tyckte Totta kunde kliva upp och vara med henne. Ja sa han, och sov vidare medan jag duschade :/ Sen matade jag Ronja, fixade mig själv och henne och åt själv, sen klev han upp! :P Klädde på oss och åkte till Lit för att kika på ett hus, var snabbt avklarat och då åkte vi hem, Ronja behövde sova och Totta var bakis. Tog en stund att få Ronja att somna men sen sov hon så gott i nästan 2 timmar, Totta sov några till.. Och jag som också var trött tog och storstädade. Dammtorkade alla ytor typ och när Ronja vaknat så dammsög jag överallt. Sen började jag med middagen som fick bli kycklinggryta med ris. Lollo kom och åt med oss, och vi korkade upp vinet. Sen plattade jag mitt hår och Lollo fixade sminkning på mig, så kom Mickan och så satt vi och drack här ett tag, sen skjutsade Totta upp oss till Bengan i Ås där det var tjejfest :) Var jättekul att träffa alla och umgås utan att behöva ta hand om Ronja samtidigt :) Efter 11 tog vi bussen in på stan, var in och vände på Cuprum (bara massa 18-åringar) och så in på G3, gick ett varv och sen gick vi igen typ. Krogen suger, så är det bara. Mickan gick hem och jag och Lollo åt lite pommes på Sibylla medan vi väntade på bussen hem. Kom hem och stupade i säng, sååå skönt att få sova! :)
 
Söndag 21 oktober
Vaknade ändå rätt tidigt med tanke på att jag borde vara mer trött. Klarvaken och kunde inte somna om. Klev upp och umgicks lite med slö-Totta och Söt-Ronja ;) Gick och la mig igen efter ett tag men då kommer Totta på att han ska duscha så jag klev upp igen. Åt rester av kycklinggrytan och kände att fan det här går ju riktigt bra, inte bakis :) Trött och seg dock så har mest legat i soffan idag, somnade till ett tag när Ronja sov sin förmiddagsvila. Vid 15 åkte vi och åt mat på Max, sen handlade vi på Maxi. Fortsatte slöandet. La Ronja efter 18 då hon var så trött. Sen skar jag upp massa gotta och så såg vi på big bang och modern family, sen Solsidan och efter det såg vi senaste Johan Falk-filmen, den var rätt bra!
 
Nu är det dags att sova, imorgon kommer Carro med familj upp och då ska vi på badhuset och busa :) Sen blir det gomiddag och lite firande för Ronja då de inte kommer komma upp till hennes 1årsdag..
 
I lördags förra helgen när Totta var och spelade bandy så gjorde han illa knät, så hela den här veckan och han betett sig som han är en skröplig pensionär, ligga på govlet har varit hans favoritsyssla kan man säga..

Just det, madrassen tog Totta in idag då jag slöade i soffan, då ville han slöa på golvet.
Stackars Ronja, vilka föräldrar hon har :/
BTW, så håller vi på att vänja av Ronja att bli matad i sängen så då får hon äta vällingen i soffan,
eller som ikväll på madrassen på golvet och sen borsta tänderna och sen lägga sig.
Vi har också börjat testa 1års-vällingen nu, är ju bara 2 veckor tills hon fyller 1.. Shit!
Vårt söndagsmys :)
 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: