vulnerable -

Fredag 26 oktober

Jag tog en dusch imorse, i väntan på Totta. Gissa min besvikelse när jag mitt i en gäspning tänker "snaaaart kommer Totta hem, bara inte Jon är sen.. Nej det får han inte vara Totta har ju bråttom till....TANDLÄKAREN!!!" Helvetes jävla skit tänkte jag och bröt ihop lite över att jag inte alls fick gå och lägga mig snart, samtidigt satt Ronja i matstolen och kastade ner alla leksaker jag gav henne och gnällde. Trött såklart!

Nu var det dock så att Jon var sen, riktigt sen så Totta hann inte till tandläkaren, men när han väl kom hen hade Ronja redan somnat och jag var inte så trött längre. Jag försökte sova men det fick inte. Åt lite, sminkade mig, sen satte jag igång att plugga. Ronja vaknade och Totta åkte på badet med henne så jag fick plugga.. Sen kom de hem och vände när Totta inte fick Ronja att sova i sin säng. I vagnen somnade hon på en gång och sov i nästan 2 timmar!

De kom tillbaka och vi gjorde hamburgare, ganska gott. Sen fick Ronja bada medan jag röjde köket. Sen la Totta Ronja och jag fortsatte plugga. Efter ett tag gjorde vi ett avbrott och kikade på senaste Big bang och Modern family, men sen pluggade jag på och lyckades faktiskt slutföra 3 av fyra saker till uppdraget som ska vara klart på söndag. Måste dock be typ mamma att läsa igenom det så jag skrivit rätt!

Sen roade jag mig med att förbereda kamerorna inför imorgon, fixa med doppresenten, lägga fram kläder åt mig (varför la jag inte fram åt Ronja?!). Sen betalade jag räkningar och svarade på lite mail, måste dock komma ihåg att leta upp Pandurofakturan imorgon, den låg inte med de övriga :/

Just nu känns det lite lättare, har pengar över för en gångs skull så nu blir det till att planera julklappar och även köpa födelsedagspresenter till Ronja, Hanna och Sebbe. Och så två farsdagspresenter.. Ojoj, det var dom pengarna!! Men idag kändes det som jag fick gjort massa saker jag skjutit upp.. Bla ringde jag tandläkaren och två förskolor och fixade så vi får komma och kika på dom till vecka... Nästa vecka är verkligen fullspäckad med 2 jobbdagar, 3 babysimstillfällen (egentligen 4 men vi skippar på hennes födelsedag), 2 förskolebesök, 1 bvc-tid, 1-2 hustittningar, 1 kalasdag och så kommer Lisa. Däremellan ska jag hitta tid till att plugga och baka inför kalaset också, samt umgås med min dotter.. Dock är det hög tid att planera och handla inför Ronjas kalas! Men NU är det höööög tid att sova!?



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: