vulnerable -

Engelska

Just det, igår började Engelska 6 (B) på riktigt och jag skulle ta mig an första uppdraget. Jag har tänkt att det här inte ska vara så svårt, eftersom böckerna såg rätt simpla ut, men första uppdraget gick ut på att skriva ett brev och presentera sig själv.. Ja det är ju inte så svårt tänker jag och börjar skriva. Men så börjar man undra, vad heter DET ordet, hur stavas DET ordet, hur böjer man DET ordet, och HUR FAN BYGGER MAN MENINGAR PÅ ENGELSKA?!!! Jag vart lite förtvivlad där ett tag och började slå upp typ varje ord på tyda.se, men sen kom jag på att word förmodligen går att ställa in på engelska, så jag kopierade min text och klistrade in den, och tänka sig, jag behövde inte ens byta inställning, den kände av själv att jag skrev på engelska och började rätta åt mig. Visade sig att jag faktiskt bygger meningar ganska bra (om den nu rättar rätt), och "kan min grammatik", stavningar och böjningar däremot är jag väl inte så bra på :P För säkerhetsskull ska jag be någon duktig läsa igenom allt innan jag skickar in det :)



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: