vulnerable -

Måndag 21 maj

Idag har varit en för bra jävla tråkig dag.. Vaknade vid 8 och var trött. Bestämde mig dock för att inte sova mer utan gick upp med Ronja och lät henne ligga på golvet och öva på att snurra runt. Tillslut var hon trött igen och fick lägga sig och vila. Då tog jag en dusch och sen vaknade R igen och jag åt lunch. Sen skulle jag mata henne men hon ville inte äta nå bra alls. Tog fram en päronkub som jag hade i frysen och hon smakade lite men inga grimaser idag inte.. Sen när hon var trött och less så la jag henne i vår säng och la mig själv bredvid så låg vi och myste/sov till efter 3.. Ingen motivation till att kliva upp och göra något alls.

Klev upp tillsist i alla fall när Ronja var less och inte ville ligga i sängen längre. Hon fick springa omkring i gåstolen och jag städade undan "lunchen" och så. Sen packade jag ner Ronja i vagnen och tog bussen in till stan och handlade lite. Tittade efter nya nappar också då de vi använder börjar bli lite utslitna, men det fanns inga fina. Eller jo, tillsist hittade jag ASFINA nya nappar från MAM på Coopdomus, men de fanns bara i silicon, Ronja föredrar ju latex :( Hoppas dom får in i latex snart för dom var så söta :) Tror dock jag måste beställa pellefanten & ugglan från MAMs hemsida, dom slår allt ;)

Hem och matade Ronja med gröt igen men nä hon ville inte äta. Satt bara och gnuggade sig i ögonen, blir väl så när man vägrar sova i vagnen :P Ammade henne och la henne och hon tvärslocknade. Lagade middag till mig själv när Moa knackade på och ville hälsa på. Fick hon väl men jag var ju inte sånt roligt sällskap som stod och lagade mat och sa att hon inte fick vara högljudd för att Ronja sov :P Hon vart inte kvar så jättelänge :P

Åt min sena middag som vart bacon, makaroner och broccoligratäng och kollade på en film som hette New years eve. Den var romantisk och förutsägbar, men helt okej. Har även tvättat, hängt undan gammal tvätt, handdiskat massa grejer och försökt torka av all grötkladd Ronja lyckats åstadkomma idag.. Nu har lillgumman nyss ätit sitt första nattmål och det brukar vara min godnattsignal. Har ju varit en sån fruktansvärt tråkig dag idag så varför inte lägga sig tidigt så en ny ROLIG dag kan börja?! ;)



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: