vulnerable -

Måndag 26 mars

Min plan som var att komma upp i tid raserades när Ronja helt plötsligt bestämde sig för att sova till halv 9 (är hon inställd på vintertid tro?), så ja inte fan var jag klar att gå in till stan kl 10. Eller jo, när jag gjort mig klar och packat ner Ronja i vagnen och gått ut genom dörren var faktiskt klockan bara 10.20 MEN då hade jag inte ätit så jag var jättehungrig, Ronja hade bara ätit ett mål mat och dessutom inte fått sova någonting. Så hon slocknade ju fort i vagnen medan jag otåligt väntade på bussen.

Inne i stan mötte vi upp Mickan&Philip och gick och å lunch på Krikelin. Det var Köpenhamnsbiff och det var väl sådär. Hemgjorda biffar är bättre, och i vanliga fall hade jag älskat att dom var indränkta i lök, men inte nu när jag inte kan äta lök pga Ronjas mage. Det blir det bästa med att sluta amma=äta massa lök igen ;)

Sen gick vi på några affärer då jag försökte fixa en present till Totta. Tillslut fick jag napp och presenten är nu fixad och betald, ska bara hämta den imorgon :) Sen kollade vi på lite träningskläder på några affärer men fy fan vad allt ska vara dyrt.. Sen blev det handling på Coop (Domus) och sen tog jag och promenerade hem då det aldrig blev att jag gick in imorse. Gick bra trots tråkig väder och tung vagn (matvarorna). Jag hade ju för en gångs skull fått med mig mina hörlurar, så när jag var säker på att Ronja somnat stoppade jag i dom och poppade bra musik hela vägen hem. Insåg dock rätt fort att jag
1. Måste få bort rösten från Runkeeper-appen, så man slipper höra henne var femte minut!!
2. Måste synka min Iphone med min dator och spotify, så jag kan lyssna på mina egna listor och all bra musik.
3. Måste kräva tillbaka mitt headset av Totta, alternativt köpa ett nytt som har BRA hörlurar, så man kan prata medan man är ute och går.

Hemma lekte jag med Ronja som fick prova på sin gåstol igen. Lilla sötnötan var på jättebra humör och bara tokskrattade åt mig när jag satte mig 1 meter från henne och bad henne gå i stolen till mig. Först sa jag det på ett peppande sätt och såg jätteglad ut, men hon skrattade bara tillbaka. Då försökte jag låta bestämd på rösten och beordra henne att komma till mig (som man gör med en hund) men då skrattade hon bara ännu mer, lilla söta hjärtegrynet mitt. Var tvungen att spela in henne för hon var så spralligt glad :)

Sen fick hon sova en stund och jag åt middag (biff&potatisrester). Sen vaknade Ronja en stund innan 6 och jag tyckte det var bra tid så kunde jag lägga henne igen halv 8. Men det tyckte inte hon, la henne i vår säng för jag tänkte där är det skönast&mest plats att öva på att rulla runt, men hon rulla på mage och blev sur så jag rullade tillbaka henne, då blev hon asarg.. Sur och grinig till tusen så efter matning, blöjbyte och pyjamas försökte jag lägga henne igen. Det gillades dock inte, så tillslut var hon så tokig att jag nästan undrade om jag fått i mig lök idag i alla fall. Tog upp henne och en rap kom, hon blev tvärlugn, sen kom det spya men fortfarande helt tyst och stilla. La ner henne igen men då blev hon tokig igen. Tog upp henne, gav henne mer mat och la henne sen igen. Då först varvade hon ner och tillslut somnade hon. Då var klockan 8 :P Tur man har en Iphone sånna gånger, kan man passa på att läsa ikapp bloggar, facebook och forum ;)

Men då var det bara för mig att börja baka. Morotskaka, sockerkaka och tårta stod på agendan då vi firar gubbstrutten Totta imorgon. Allt gick jättebra förutom att bakpulvret tog slut. TUR nog så var Dudda på väg hem med bussen och gick på macken och köpte mer åt mig. Hade ju som INGEN lust att rycka upp Ronja och kuta ner på macken själv ;) När jag var helt klar med allt, även disken och så var det dags för det kritiska ögonblicket; provsmakningen. Men jag ahde verkligen inget att oroa mig över. Det smakade jättebra! Tårtan smakade jag givetvis inte, men den är rätt svår att misslyckas med. Dock svor jag en aning över att tårtbottnen (köpte en färdig tredelad) satt ihop och gick sönder när jag försökte sära på dom. DÅLIGT! Tur nog klistrar man lätt ihop det med sylt, marsansås och grädde ;)







Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: