vulnerable -

Tisdag 26 juni

Vi har senaste tiden försökt få Ronja att dricka välling. Har mest bara provat på kvällen/natten, men hon har vägrat att ta flaskan. I tisdags morse när Totta skulle prova igen kom han på att vällingen är ganska trögflytande, och borde därför vara svår att suga ur våra vanliga flaskor som har 1 droppes hål. Kände mig lite dum som inte fattat det förut, men ja.. Vi bestämde oss då för att åka och köpa ny flaskor till gumman så hon kanske kunde börja dricka vällingen då.
 
Åkte först på Lillänge och köpte en krya på dig-present till lilla P som var inlagd på sjukhuset, och handlade lite mat på Coop. Sen åkte vi på Barnens hus och köpte en ny flaska och så nya sugnappar till MAM-flaskorna så vi kan byta mellan. Blev ett paket med 2 3-droppars, och ett paket med 2 X-droppar som är största och är till för fullkornsvälling.Vi tänkte att vi lär ju byta till det sen när hon blir lite äldre. Så hittade vi en sån där smart sak som man kan lägga frukt i så barnet kan sitta och smaska själv utan att man ska vara rädd att de får stora bitar i munnen. Minns att Isabelle hade en liknande när hon var liten och den var ju himla rolig, så vi köpte en till Ronja nu :)
 
 
Åkte förbi Max och Dollarstore på vägen hem, jag behövde lite tops ;) På Max köpte vi varsin Lyxshake med blåbärssmak, JÄTTEGOD men dom är ju alldeles för stora. Den här gången drack jag bara upp halva och lämnade resten för jag vet att jag bara mår illa och får ont i magen annars, för mycket mjölk för vad min mage tål. Jag beställde min utan grädde också, fattar inte varför man skulle vilja ha ett tjockt lager grädde ovanpå en milkshake?! Åkte och lämnade av presenten och sen for vi hem.
 
Ronja sov ett tag och sen när hon vaknade fick hon provsmaka melon i sin nya grej, hon gillade det :) Under tiden kokade jag äpplen som jag sen mixade och blandade ut med kanel, det gillade Ronja :) Sen till middag fick hon köpt Lasange och hon åt det men inte lika glatt som gröten, men hon öppnade i alla fall munnen ;)
 
 
Ronja visade oss att hon kan sitta och luta sig framåt såhär nu utan att stupa :)
Man ser små små nya saker hela tiden nu tycker jag :)
 
På eftermiddagen gick vi ut och lekte på vår lekplats en stund. Ronja fick gunga och så leka lite i sandlådan :)
 
 
På kvällen när Ronja lagt sig kollade jag och Totta på American Pie reunion, den var väl okej..


kickan

Sötfisen :)



PUBLICERAT: 2012-07-01, 20:32:16 | URL: http://kick86.blogg.se

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: