vulnerable -

Onsdag 27 juni

 
 
Uppe med tuppen då Ronja tyckte det var morgon redan vid 6-halv 7. Sen gick hon och la sig igen efter 7 och sov till 9 men det är en annan sak :P Efter halv tio hade vi alla gjort oss klara och fått i Ronja en hel riktig portion gröt (tredje dagen) så då började vi promenera mot Expo Norr som äntligen hade flyttat tillbaka till sitt vanliga område :)Mötte upp mamma som skulle gå med oss. Gick och kikade i alla olika montrar men hittade inte så mycket intressant faktiskt. Mamma ville köpa en speciell hårsnodd och eftersom de var två för 150 så köpte jag också en(som jag dock inte använt än). Hittade även en tvillingnål till stretchtyger som jag köpte för en tjuga, den har jag använt och den funkade finfint ;)
 
Sen drog mamma hem och vi gick och köpte mat inne i ett tält, sommarbuffé som det så fint hette. Inte värt 100 kr med dricka direkt. Det var potatis, köttbullar (eldorado-klass), prinskorv, senig "rostbiff", sill, sallad och bea typ.. Hade vart bättre att köpa en kolbulle eller älgkebab :P Efter den tråkiga lunchen gick vi tillbaka till Sy&Damms monter för jag ville snacka lite mer med gubben där om symaskiner då jag varit väldigt sugen på en ny länge nu, men inte vetat riktigt vad jag har för behov och behöver. Han gav bra råd och så men kunde inte hjälpa mig med det jag ville DÄR och DÅ, så jag köpte inget utan bestämde mig för att fundera.
 
Vi vandrade in till stan och lämnade igen en tidning på Biblioteket, sen blev det en tur ner på mitt älskade Sydilla :D Eva var på plats och på gott humör så jag fick köpa 2 tyger till samma fina erbjudande som de hade på Expon, dvs 1 meter för 150 kr. Det var schyst för jag ville ju köpa tyg där, men hon hade mest bara sina feer och monstertrucks där, och andra tråkiga färger på moln&äpplen, så jag avstod. Nu fick jag lila äpplen och ett helt nytt gult tyg som just kommit in för de priset istället :) Köpte även en halv meter av ett hilcotyg, som jag tänkte sy leggings till Ronja utav, gillade ränderna ;)
 
Pratade lite med Eva också om symaskiner och hon tipsade mig om att gå till den på Stjärntorget, så vi gick dit efter vi handlat/suktat klart på Sydilla.. Hon som jobbade där var jättetrevlig och visade mig hur en kantbands-grej funkade och skrev upp mitt namn så hon ska ringa mig så fort hon får hem den jag behöver :) Totta hittade att hon sålde skärmatta mm till ett bra pris, som blev ännu bättre då hon hade 20% rabatt på alla tillbehörsgrejer, så han slog till och köpte en skärmatta, skärkniv och linjal till mig :) Sen kollade vi lite på symaskiner och efter att ha pratat behov med henne och hon sa samma sak som gubben från Sy&Damm så bestämde jag mig för att slå till på en Overlock av det enklare slaget, och så en kantbands-grej så fort den kom in. För då klarar jag nämligen mig med min gamla skrutt ett tag till :)
 
Sen åkte vi hem och åt middag och så fick vår lilla minigris mat och sen ett bad med Totta. Sen när Ronja lagt sig provade jag nya maskinen men det gick sådär då jag inte fick till den ena tråden bra. Sen glappade lampjävlen så jag blev lite besviken, men tänkte att jag får väl gå tillbaka då och säga det och se vad hon säger, kanske är lätt fixat liksom.
 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: