vulnerable -

Onsdag 29 augusti

Igår var jag och Ronja först ner på macken och hämtade ut ett paket från HM som innehöll ett två-pack strumpbyxor naturvit och naturbrun, och en lila stickad mössa. Så fina de var! Har suktat efter den där mössan så länge men såklart fanns den inte i rätt storlek i stan, så jag var tvungen att beställa efter den. Matchande vantar köpte jag förrförra veckan i stan, så nu kan höstjävlen och frosten komma bäst de vill ;)
 
Efter det gick vi bort på BVC och satte oss på golvet i väntrummet och lekte lite. Efter en stund kom vår BVC-sköterska och sa att vi fick komma in. Ronja valde att krypa in till henne :) Sen fick Ronja visa lite vad hon kunde, och inte kunde ;) Och så pratade vi en del om maten och så. Sen blev det vägning och mätning och gissa om jag blev förvånad när Ronja vägde 10 515 gram! Hon har gått upp 1,5 kg sen i mitten på juni :O Längden har hon planat av lite på och mäter nu 74,7 (747 haha), så hon hade bara växt typ 2 cm.. Men det har jag märkt att hon har stannat av då det tagit längre tid att växa ur kläderna och så..
 
När vi var klar på BVC gick vi hem och gjorde i ordning lite välling och packade med oss allt vi behövde för en dag på stan. Sen gick vi till bussen där Ronja fick suga i sig vällingen, sen somnade hon på en gång :) Åkte in till stan och gick på Bibblan och lämnade igen några böcker och lånade två Ottobre-tidningar, bra skit att man kan låna dom gratis så slipper man köpa dom för 100 kr :)
 
Så kom Mickan och Philip och mötte upp oss och vi gick ner på Krikelin och åt lunch, sen gick vi runt på stan i flera timmar, och gick faktiskt mest bara runt haha. Blev fina små band inköpta på Syssla och så en fika på Törners. Efter halv fem skiljdes vi åt och jag och Ronja åkte hem. Totta kom hem kort efter oss, så jag satte igång med middagen. Blev kycklinggryta med ris och jag gjorde en egen gryta till Ronja utan salt och jag tyckte faktiskt den blev helt okej. Ronja verkade också gilla den, så länge vi inte matade henne. Så hon fick en tallrik med ris och grytan och fick sitta och plocka själv. Självklart vände hon upp och ner på tallriken så allt hamnade på bordet, men sen satt hon faktiskt och plockade och smakade :) Sen blev hon dock uttråkad och då hamnade desto mer på golvet ;) Fick hallon till efterrätt som vi fick med oss från momma, så sen blev det ett välbehövligt bad för Ronja. Sen läste vi lite böcker och busade innan hon fick välling och fick gå och lägga sig. Tog dock nästan en timme då fröken hade väldigt svårt att vara ner, tror hon sov lite för mycket och för länge idag på stan..
 
Efter hon somnat i alla fall så satte jag mig och ritade av lite mönster. Har några lånade tidningar som måste tillbaka på tisdag så måste hinna rita av allt jag vill innan det :) Sen blev det sängen vid 12..
 




 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: