vulnerable -

- Man ska ALDRIG säga aldrig!

Idag gjorde vi tjockpannkaka med bacon i. Och oj så himla god den vart! Ibland lyckas vi bra i köket. Ja vi, Totta hjälper till hela tiden (när jag tillåter det) och förra veckan gjorde han så himla god tacoköttfärs, så jag kommer aldrig mer göra det, utan det ska han helt och hållet få stå för! Dock bör jag kasta bort köttfärskryddan, för ger jag honom hetl fria händer vet jag att han kommer he i köttfärskrydda och vitpeppar. Kanske två av dom vidrigaste kryddorna jag vet?! Vitpepparn är bara för stark, men köttfärskryddan, har ni smakat det? Så jävla äcklig, trots att det egentligen nog bara är typ peppar..

Det är kul att laga mat, speciellt när man lyckas så bra att man gör godare mat än mamma :P Det är henne jag ringer varenda gång jag ska göra någon "ny" maträtt som jag inte vet hennes recept på eller så. Och hittills tycker jag att allt har blivit godare än hennes mat :P Men det får ni inte säga till henne hehe..

Häromdagen bokade jag förresten tågbiljetter till min älskade Lisa, så 1 maj drar jag till henne för en lite weekendresa :) Sen är nästan allt inför min och Tottas weekendresa i slutet av mars bokat och betalat nu, och det är såå skönt att äntligen ha en färdig plan och det mesta klart för sig! Men faktiskt, det jag längtar mest efter just nu, det är att det ska bli söndag och vi är på Ikea/Birsta och shoppar :D

Dock kommer det inte bli nån möbelmontering för min del sen pga min hand. Har sån jävla otur heeela tiden. Och jag ska aldrig mer säga/tänka saker som "det har jag aldrig råkat ut för", för bara på kort tid nu har två sånna saker jag sagt så om gått och hänt mig :(

Det första var magsjukan. Jag hade nog aldrig haft det förut, och sa det gång, på gång. Ja vad händer då, jo jag får magsjuka. Och för ett tag sen när jag pratade med Roger om hans handledsproblem och att det var vanlig arbetsskada på jobbet, så tänkte jag "hur kan alla få problem, jag känner då inte av det ett dugg". Och vad händer? Jo jag lyckas få hand- och handledsproblem, som vägrar sluta :(


Louise

jag tror det är ingefäran i köttfärskryddan som gör den d i s g u s t i n g :S



PUBLICERAT: 2009-03-05, 00:13:44 | URL: http://lphant.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: