vulnerable -

- Fixing, trixing

Nu ska jag uppdatera lite och försöka komma ikapp här i bloggen. Har varit alldeles för dålig på att blogga, men man har som typ ingen egen tid när det bor folk hos en hela tiden, och det är massa fix hit och dit med nyårsfest mm.

Men nu är det över, egentligen var det ju det redan igår, men igår var jag helt tvungen att vila för jag var bakis och slö som bara den. Kom inte hem förrän efter 4 på natten och sen klev vi upp igen vid halv 11 för att åka och städa ur lokalen. Nån timme senare var vi klar och åkte hem och la oss i sängen igen, kollade på vännermarathon på kanal5. Sov till 5 och klev upp för att slöa i soffan, äta middag och sen letade jag upp massa nya bra filmer, så såg vi en av dom, som var rätt bra.

I måndags var vi och tittade på nya lägenheten igen och sen åkte vi in till stan och skrev på kontrakt mm. Senare på kvällen bjöd vi ner Andersson och spelade Kampen mellan man och kvinna med honom och Marielle.. Jon ringde också och frågade om jag och Totta ville vara barnvakt åt Moa och Rutan på tisdag förmiddag. Så på tisdagen vart det en tidig morgon. Lunkade ner till Jon och fick lite instruktioner. Sen satte jag mig och kollade klart på Hitta Nemo med moa. Sen kom Totta och då ville Moa att vi skulle spela spel. Tomten hade nämligen gett henne Fånga ballongerna-spelet i julklapp (nostalgi, javisst!) så vi spelade det om och om igen. Moa var så rolig för precis varje gång det var Tottas tur (efter mig) så tog hon tärning igen och Totta var tvungen att fråga om han kunde få den eller säga att det var hans tur :p Sen vart hon ju tur nog inte arg eller så när Totta vann hela tiden, utan hon fortsatte bara spela tills alla hade vunnit :) Efter det såg vi på Andra sidan häcken och sen gjorde vi i ordning lunch till Moa och oss. Efter ett tag vaknade lilla Rutan också och fick lunch. Sen lekte vi på och så fram till tretiden då Helena kom hem och vi fick gå hem igen..

När vi kom hem packade vi ihop lite grejer till nyår och åkte iväg till lokalen vi skulle vara i och möblerade och dukade mm. Sen vart det mat från Princess och slapp hemma i soffan. Vid åttasnåret kom Carro och Jörgen, så bjöd vi ner Andersson och spelade Kampen mellan Man och kvinna. Männen vann såklart igen :(

Onsdag ville jag sova ut men så vart det ju inte när man självklart vaknar kl 10  i alla fall. Klev upp, bakade kladdkaka och började fixa med förrätten. Förberedde mest för kvällen hela dagen och vid 4-tiden åkte vi upp till lokalen och gjorde klart allt där. Sen började festen och den orkar jag inte sammanfatta mer än till att den var kul, bra och seg på slutet!

Imorgon ska vi åka och titta på tapeter till nya lägenheten, kommer nog inte köpa något eftersom vi ännu inte hunnit mätt någonting, men titta skadar ju inte :) Sen hoppas jag på besök nere hos Jon och Helena, eller ev ett biobesök. Tyvärr har vi ju tvättid också som vi verkligen, verkligen behöver ha.. Har ett par strumpor kvar nu och då har jag använt sommarstrumpor i flera dagar mm. Suck.


Louise

ååh Fånga Ballongerna!! Det är så synd om kaninen i rött som inte får en ballong!! buhu.. :'(



PUBLICERAT: 2009-01-03, 03:02:56 | URL: http://lphant.blogg.se/
Henrik

Festen hade ni ordnat riktigt bra! Asgod mat!



PUBLICERAT: 2009-01-03, 03:49:54 | URL: http://www.filmfixarna.se
Kaka

Men nu har jag missat nånting...SKA NI FLYTTA???

Kram



PUBLICERAT: 2009-01-07, 06:40:49 | URL: http://cookia.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: