vulnerable -

- Namngeneratorn

Min kompis Marica hade lagt upp lite info om sitt och hennes pojkväns namn på sin blogg som jag just läste (http://ventesimo.blogg.se). Sen hade hon en länk till sidan där hon tog reda på det där, och då gick jag in där i brist på bättre att göra. Där hittade jag en jätterolig liten grej man kunde sysselsätta sig med; namngeneratorn. Man skrev in "mammans" och "pappans" namn och sen utefter dom namnen slumpades det fram ett pojknamn och ett flicknamn som "passade" till föräldrarnas namn.

Såå kul haha. Jag och Tottas (skrev Madeleine och Thomas) tyckte dom skulle hete Jana och John. Inte direkt några namn jag skulle ens överväga, men faktiskt så hette min morfar John, och som ett andranamn är det kanske inte heeelt omöjligt ändå. Ska Totta få igenom Stig borde väl jag få igenom alla andra namn, eller? :p Tottas morfar hette Stig och så heter Totta det i andranamn..

Hur som helst, började ju skriva in kompisars namn och så bara för att titta och bäst var nog Carro och Jörgens om dom fick en pojke; Jockum :P Och så min mamma och pappas om dom fick en flicka; Eulaila som kommer från Åsa-Nisses fru ;P Om ni själva vill sysselsätte er ett tag och få er ett gott skratt kanske, klicka in på denna länk http://www.svenskanamn.se/namn/namngenerator



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: