vulnerable -

- Lägenheten

Igår då så var vi till lägenheten och började fixa inför tapetseringen.. Tanken är att vi ska sätta upp easy covers överallt där vi inte ska ha vanliga tapeter för att sen måla på dom. Easy covers är en smart uppfinning med tjockare tapeter som gör att dom täcker alla hål, skarvar mm så man slipper spackla och slipa innan :) Så vi rev bort dfom fula nermålade listerna i gästrummet, drog ut alla skruvar mm i väggarna och satte maskeringstejp runt garderober mm.

Så får vi tag på tapeterna idag och Roger el Jon har tid idag så börjar vi nog redan ikväll med tapetseringen :) förhoppningsvis bestämmer vi någon av färgerna idag också för då kan jag börja måla imorgon :) Jag tog i alla fall lite mer kort på lägenheten som jag tänkte lägga upp, lite "före" bilder så får "efter" bilderna komma sen när allt är klart!

Hur som helst blev wokgrytan asgod, älgkött ska inte underskattas! Men man skulle ha haft en påse med "marinaden" till, den räckte till köttet så det fick en god smak men hade nog vart bra om nudlarna och grönsakerna fått sig lite också :) Resten av kvällen spenderade jag framför datorn och chattade lite och kollade på senaste Ugly Betty. Idag har det nog kommit ett nyaa DH som jag måste ta och ladda hem :D

Jag var lite dum efter middagen igår och gick och la mig i sängen, sen höll jag knappt på att ta mig upp för att jag var så trött. Kanske somnade jag till en stund också, och det var därför jag hade så svårt att somna igår? Nåja, nu ska jag bara lägga in bilderna lite snabbt, sen ska jag till jobbet. Ska jobba över till 15.20 också i fall jag får, dels för att jag behöver timmarna men så också för att min bil inte har blivit lagad än och Totta tog sin. Men han slutar då 15.20 så då ska han hämta mig och så åker vi direkt till affärerna :) Hoppas allt finns hemma nu..

        
Gästrummet/datorrummet

            
Hallen f.v;
 Dörr in till gästrummet och ytterdörren, det svarta golvet är det golvvärme i och det bruna är i resten av hallen, vägg mellan dörröppnignarna till köket och vardagsrummet, öppning in till vardagsrummet, dörr till badrummet och öppningen in till sovrummet samt en lite klädskrubb i hallen

           
Sovrummet
 Den stora bruna väggen är en fondvägg och ska fortsätta vara det men i finare färg/tapet och där ska sängen stå. Garderoberna har dom målat bruna :( men Tottas mamma trodde hon kunde få tag på nya dörrar billigt.
På sista bilden ser ni den fula inbyggda bokhyllan dom hade, den ska rivas och byggas igen!

     
Vardagsrummet :)

        
Köket
Som tyävrr har ett orangerött kakel som inte alls matchar den härliga begia färgen på väggarna.
Vet inte än vilket av dom som ryker.
En bra sak med köket är i alla fall att dom byggt igen öppningen som egentligen ska var till höfer mot vardagsrummet :)

    
Badrummet
Tvättmaskin och bubbelbadkar med sån där värmesak till handdukarna :) Duschkranen finns tur nog kvar då jag hatar att duscha i badkar, och så i taket är det fullt med mysiga spotlights som man kan dimma :)
Dock är det inte lika fina färger som det var i vårt gamla badrum, det är det jag kommer sakna mest av allt i lägenheten när vi flyttar, för det var så vackert!


Nu har ni fått se mycket av lägenheten, men det kommer komma mycket mer sen under
renoveringens gång och såklart när det är klart :)


Louise

ooh! Längtar tills jag får komma och hälsa på! ^^ Jag förmodar - läs befaller - att ni ska ha inflyttningsfest? :D



PUBLICERAT: 2009-01-26, 23:54:34 | URL: http://lphant.blogg.se/
sandra

ill be there, och jaaaa inflyttningsfest och karaeoke, tack. och Bubbelbadning :9



PUBLICERAT: 2009-01-27, 12:51:19 | URL: http://www.znapmusic.com/xsandrax
Kaka

Åhh är det i det där badkaret som vi alla ska trycka ner oss i??? HEHE



PUBLICERAT: 2009-01-30, 16:31:32 | URL: http://cookia.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: