vulnerable -

- Jag ägde hela Östersund, nästan

Idag tog vi sovmorgon och efter 1 begav vi oss till nya lägenheten och började måla i gästrummet. Blir en färg som heter dick som är typ brun-grå, blir nog fint :) Målade allt utom allra närmast taket då vi först behövde måla med lite takfärg för att ta bort grön färg som amatörerna som hade lägenheten innan oss lyckats kladda här och där.. Sen provade vi även att måla med en provfärg inne i sovrummet, mörk lila och jag tror det kommer bli jättesnyggt, så på måndag ska Totta åka och köpa mer färg av den och mer Dick-färg så vi kan måla ett lager till.

Vi satte även upp lite mer tapeter och nu är nästan sovrummet klart för att målas. Sen är det bara hallen, vardagsrummet och kanske köket kvar :) Det går fortare än jag trodde det skulle göra och det är såå skönt. Jag vill ju hinna flutta och så innan plugget kommer ta upp all min fritid. Hittills har vi inte haft så mycket att göra, men på måndag kommer det hela att komma igång. Och veckan efter det börjar min första praktikperiod, det längtar jag efter :)

Efter pysslandet i lägenheten gick vi hem och åt biff, potatis, gräddsås och lingonsylt. Sen kom Andersson ner och vi såg klart på Seven Pounds med Will Smith. Jag brukar avguda hans filmer, och trodde denna film skulle vara lika bra även fast det var en dramafilm, men ärligt talat, gud vilken seg film. Ingen spänning alls, bara massa förvirring och trams. I slutet vart ju allt ändå "åhh vad fint gjort och sorgligt" men då hade man bara suttit och längtat att filmen skulle vara slut i nästan 2 timmar, så den var ingen hit. Och både jag och Andersson sa att man verkligen inte skulle palla att kolla på den på bio!

Efter det vart det spel för mig och Totta, först provade vi på Alla mot en på hans dator, och vann såklart. Såklart med Google som hjälpmedel :P Sen satte vi oss och spelade Östersundsspelet. Skitkul spel som jag alltid har älskat! I början gick det skit för mig och bra för Totta men sen vände det helt plötsligt och jag hade massa tur och när vi nyss gav upp ledde jag överlägset :D

Nu ska vi gå och lägga oss så man orkar upp imorgon för att åka till Ope för lunch hos mina föräldrar. Hörde rykten om att det blev stek med potatisgratäng :) Så ska mamma få datorn äntligen också, så då kanske jag får pengar för den snart. Hoppas, för dom ska jag betala av min skuld hos Totta med och sen betala av resten på nya datorn så den räkningen minskar en del :)


Malin

Men! Dick- färg, ska inte den vara i sovrummet den? :P



PUBLICERAT: 2009-02-01, 14:52:07 | URL: http://www.backahastar.se
Louise

haha heter färgen Dick? xD LOOOOL!



PUBLICERAT: 2009-02-02, 14:50:32 | URL: http://lphant.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: