vulnerable -

- Dag nr 1

Hoho.. Lite trött är jag nog allt, kanske man skulle lägga sig snart med tanke på att vi sköt upp tvättiden till imorgonbitti kl 7 (!!!!!). Fy fan, känns som att vi kommer vara för trötta för det vid den tiden och bara skita i det och sova vidare och inte få några kläder alls tvättade :/

Ikväll har vi i alla fall varit hos Jon och Helena. Vi åt god middag med resterna från nyår. Sen lånade dom Tottas bil och åkte iväg för att handla medan vi passade barnen. Efter det vart det massa snack om nya lägenheten, inredning mm för mig och Helena medan Jon klippte Totta. Himlans trevlig kväll. Det är det ju faktiskt alltid när vi är nere hos dom, och det är så skönt att för en gångs skull inte vara full och på någon förfest/krogen bara för att det är helg. Nä, ska nog bli skärpning på detta och ha mer "hemmakvällar". Det behövs nog också för att jag inte ska få massa återfall i mitt försök att sluta röka. Har inte rökt på hela dagen idag! Egentligen skulle jag börja redan på nyårsdagen men pga felberäkning hade jag ett halvt paket kvar som jag och Totta delade på den dagen och igår, men nu är dom slut och förhoppningsvis är mitt rökande överhuvudtaget det.. Jag är kanske inte såå motiverad, men någon gång måste jag ju. För hur fan ska det annars gå när vi ska skaffa barn? Nåja, en rökfri dag i alla fall..

Idag när vi for runt och kolla på tapeter hittade vi i alla fall en jättefin som vi vill ha som fondvägg i sovrummet. Sen funderar vi på att köpa spåntapeter eller coverup och måla på dom för att slippa allt trassel med tapetuppsättning och sen ha möjligheten att måla nya färger om man skulle ångra sig efter ett tag..

Sen innan vi var klar med kollandet så tog vi en sväng in på Mio möbler och just när vi skulle ge upp och åka hem får vi syn på en jättefin soffa, som vi tror är en likadan som Rogers? Hur som helst, den var billig, fin, stor men framförallt skön! Dock var den i för ljust tyg men det skulle gå att beställa hem i mörkare tyg. Jag vill ha.... :P


Louise

meen sluta med hemmakvällar! Det är kul att festa hos er jue! :D



Men yeah, bra jobbat med ciggen! :D



PUBLICERAT: 2009-01-06, 02:26:35 | URL: http://lphant.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: