vulnerable -

Lördag 1 september

I lördags så var jag uppe tidigt. Innan halv 9 hade jag och Totta packat in alla mina sygrejer i bilen och så Ronja och alla hennes grejer så då åkte jag ut till Ope där jag skulle lämna Ronja. Bästa momma, moffa och moster Lollo skulle ta hand om vår lilla skatt medan Totta jobbade och jag var på Sy-lan i Dvärsätt :) Stannade en stund och berättade om allt som hör Ronja till men sen for jag och lilla hjärtat brydde sig inte alls :P
 
Åkte tillbaka till Lugnvik och hämtade upp Majkii och hennes grejer och sen for vi mot Dvärsätt och Hägragården. Där blev det lite fika och presentation av oss all, vi var väl typ 12 som mest. Efter det började vi sy. Hade lite svårt att bestämma först vad jag skulle börja med, men beslutade mig för att sy Ronjas badrock. Och det var ju ett bra beslut för nästan på en gång fick jag ett väldigt smart tips av Majkii angående förlängning av modellen. Jag hade tänkt lite galet och hade jag bara gjort hade badrocken blivit väldigt vid nertill :P Så fortsatte dagen, jag "körde fast" och frågade lite olika damer om hjälp, och vilka bra råd man fick! :) I slutet av dagen kom jag på att det är snyggast att fodra huvan och då var Venke så snäll och gav mig lite vitt interlocktyg som jag kunde använda :)
 
Vid fem packade vi ihop och for till Lugnvik, ur med alla grejer och sa hejdå till Majkii, sen for jag till stan och plockade upp lillebror och så for vi till Ope och åt middag. Mamma och Lollo hade gjort någon god kasslergratäng :) Och så hade mamma gjort en citronkaka med grädde och färska hallon till efterrätt, och det var gott, men lite för mycket citron för min smak.. Efter det var Ronja så trött så då tog vi och åkte hem. Ronja fick testa badrocken och hon var så söt i den, den var ju inte klar, men ville bara kolla längd mm.. Sen fick hon sova och resten av kvällen satt jag och testade få till ett bra/fint kantband som skulle passa på badrocken..
 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: