vulnerable -

Fredag 14 september

Ronja vaknade tidigt igen :( Våra "rutiner" blir helt fel när hon vaknar för tidigt. Hon är ju trött men vägrar somna om så då måste man i alla fall lägga henne efter 1-2 timmar och då är klockan inte ens 9.. Vanligtvis sover hon första gången vid 11 och sen nästa mellan 14-15.30 beroende på hur länge hon sover första gången.. Totta åkte på jobbet i alla fall och jag kände mig sjuk. Ronja var jättesnorig så tog för givet att hon också var sjuk. Sen började världens segaste dag.. Tiden verkade stå still. Jag låg med henne i soffan och myste medan vi kollade på babblarna femtitusen gånger, sen slog jag på Teletubbies bara för att slippa babblarna ännu en gång..
 
Var ner på macken för att ta ut en hundring, när jag kom tillbaka var jag helt slut och genomsvettig. Tydligt tecken på att jag är sjuk/har feber. Även Ronja började kännas varm. Hon hade även denna dag något slags bajsrekord, stackars rumpen blev ju helt röd :( Efter tre kom en kille förbi som jag skulle köpa 6 st Lille Wille-böcker utav av, dagens höjdpunkt kan man säga :) Ronja blev så glad, så vi la oss i sängen och lästa allihopa både de gamla och nya. Sen skulle Ronja sova lite, men det var inte något hon ville så jag gav upp till sist... Hon hade ändå redan sovit två kortare gången under dagen.. Ronja fick gå nakenfis i 2 timmar för att lufta, under dessa två timmar kissade hon ner golvet 4 ggr, femte gången satt hon och åt middag i sin matstol :P Hon fick sitta lite i diskhon och leka med vattenkranen och diskborsten, det var uppskattat då hon var lite grinig.. Efter kvällsgröten fick hon ett bad och då vart hon glad ett tag till i alla fall :) Sen läste vi alla böckerna igen och sen fick hon välling. Lilla hjälten somnade på en gång, redan kl 19.. Under dagen gav jag henne alvedon en gång då hon hade lite feber..
 
Sen under kvällen när jag tänkte att jag äntligen fick ligga och vila i soffan och vara sjuk (jag kände att jag hade feber) då vaknade väl Ronja var 20onde minut och grinade för att hon var så täppt. Fick henne att somna om varje gång fram till kl 23. Då ville jag också lägga mig då jag nyss somnat på soffan. Men då kunde hon inte somna om och det var då jag skrev det där inlägget om att jag var tvungen att ge hon koksaltlösning och hur hon blev helt förtvivlad :( Hon somande ju om i alla fall och sen vaknade hon till vid 2-3 på natten och åt, och sen igen vid 5 men då åt hon bara liiiite så då var hon nog mest grinig för att hon var sjuk. Sen sov hon till 8.35 skönt nog! Kände att jag behövde den sovmorgonen!
 
 
Lilla livsnjutarn ♥



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: