vulnerable -

Tisdag 9 oktober

Ja jag ligger efter, men nu bloggar jag om idag.
 
Jag och Ronja vaknade först vid kvart i sex, efter lite mys, lek och grin la jag Ronja igen och trot eller ej men hon somnade om. Jag passade också på att slumra lite. Vid halv 8 vaknade jag och försökte så ludlöst som möjligt smyga ut ur sovrummet, men såklart vaknade hon till och blev stortokig över att jag gick. Var bara till att ta upp henne också då, även fast det syntes på henne att hon behövde mer sömn. Vi var vakna några ggr under både kvällen och natten. Nätterna har varit riktigt värdelösa den senaste tiden, Ronja vaknar oftare och mitt tålamod tryter.. Antar att det är för att hon äter så dåligt under dagen, och sen kissar hon så mycket under natten så vissa nätter har jag bytt blöja tre ggr :/
 
Vid åttatiden kom pappa-björn hem till familjen och solstrålarna började lysa igen från Ronja ;) Har jag sagt att hon är en pappagris? Vi tog varsin dusch, sen slöade vi i soffan och på golvet ett tag. Efter 10 kom Helena hit och vi surrade lite, sen tog hon och jag bussen in på stan och åt lunch på Samurai. Och efter det gick vi en sväng på stan, bla på Sydilla och suktade efter lite tyger. Jag köpte ett mönster på byxor/tröja/sweatshirt. Ronja var hemma och sov ute i vagnen under tiden. När vi kom hem hade hon just vaknat så hon sov en lång stund idag.. Snackade lite mer med Helena men sen vid 2 var hon tvungen att gå för att hämta hem sina barn från dagis&skola.
 
Slöade en liten stund men sen bestämde vi oss för att göra en rejäl röjning i datarummet och städa hela lägenheten så då hade vi det vi gjorde ;) Vi är lite less på att Ronja är så lättväckt att vi verkligen får tassa på tå för henne. Vi vet inte vad vi har gjort fel men hon reagerar på minsta knarr, trots att vi spelar rätt så hög musik hela nätterna för henne så reagerar hon när vi går in i sovrummet, när vi lägger oss i den knakande sängen, när våra larm går, när vi kliver upp, om vi pratar, om Totta snarkar, när vi vänder oss i sängen osv. Det har gått så långt att vi sovit ute i vardagsrummet bara för att testa om hon sover bättre då, och när Totta ska upp och jobba sover han alltid där ute så jag ska slippa kliva upp före 6 med en unge som är så trött och grinig men vägrar somna om.. Hursom så orkar jag inte hålla på så längre, för det första är det störigt att tassa på tå och knappt våga vända sig i sömnen, jo tydligen kan jag kontrollera det på något undermedvetet sätt för senaste veckan vaknar jag om nätterna för att jag har asont i den sida jag sover på och måste vända mig..  Och sen hatar jag att ha den där madrassen i vardagsrummet, det är trångt nog som det är!  Och så vill man kunna kliva upp utan att väcka henne, det underlättar lite för mig att kunna göra mig i ordning om morgonen när jag ska på jobbet om jag slipper sitta och underhålla henne för att hon inte ska sitta på golvet och grina för att hon är så trött. Så nu åkte hon ut :P Nä, men vi flyttade in hennes säng i datorrummet idag och testar hur det går. Känns hemskt att kasta ut henne så, men om det hjälper henne och oss att sova bättre är det värt det..
 
Vi tog även och packade ner massor av böcker och andra saker från den stora bokhyllan vi har inne i datarummet, dels för att göra plats för andra saker som mina tyger, men också för att vi hoppas på att flytta innan vi behöver dom sakerna. Packade bara ner böcker vi läst och böcker Ronja inte har någon nytta av förrän om några år. Sen röjde jag av bordet i vardagsrummet från mina sygrejer så det ser lite bättre ut ;) Får se om Totta kommer flytta ut sin dator dit då nu när han blev av med sitt datarum.. Tror inte på att han kommer sluta spela direkt :P
 
Nåja, Totta la Ronja vid sju, då var hon så övertrött att det tog ett tag att få henne att somna. Eftersom hon sov så länge första gången fick hon inte sova något mer innan kvällsläggningen. Medan Totta nattade Ronja gjorde jag en sen middag till oss, tacos :) Sen åt vi framför tvn och kikade på nyaste Johan Falk-filmen, den var rätt bra, inte den bästa, men helt okej!  Nu har jag även sett nyaste avsnittet av gossip girl, så nu ska jag bara fixa en matlåda och sen lägga mig, ska tyvärr upp och jobba imorgon :(



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: