vulnerable -

Tisdag 1 maj

I tisdags så gav Ronja oss sovmorgon ända till halv 10, det var såååå skönt! :) Har väl glömt att skriva det, men både jag och Totta har varit sjuk i flera dagar och eftersom vi skitit i det och vistats ute massa har det inte direkt blivit bättre, så att få sova ut en morgon var väldigt skönt!

Klev upp och tog en dusch och så, sen vaknade Lollo lagomt tills vi skulle ge Ronja lite gröt så då fick hon åskåda Ronjas surminer :P Sen käkade Lollo och jag frulle och sen gick vi ut till vår gunlekplats då Totta ville gunga med Ronja i den stora gungan. Ronja var rätt trött så hon höll på att somna i gungan hon :P La henne i vagnen istället och så gick vi en liten promenad förbi Semsån och kikade och sen stannade vi till hos J&H. Dom hade sommarvärme på sin altan så där satte vi oss och njöt. Totta åkte dock på att hjälpa Jon med att såga till nå bräder :P

Nån timme senare gick vi hem igen och satte oss ute i solen medan vi väntade in mamma&pappa som skulle komma förbi då de ville se Ronja hoppa i sin hoppgunga :P de kom vid tretiden så vi gick in och fikade lite och så. Mamma fick hjälpa mig lite med min klänning och mönsterbeskrivning, så nu tror jag att jag vet hur jag ska fortsätta. Dom som kallade mönstret enkelt kanske glömde att det borde vara enkelt att läsa beskrivningen också, även för nybörjare! Bilder som visar på vad/vart de olika sakerna är skulle underlätta!!

Sen åkte de hem igen och vi gick ner till Dudda då vi var bjudna på middag där. Även Birgitta&Janne var det, och Birgitta hade köpt ett par jättefina röda byxor till Ronja :) Totta installerade Ronjas gunga så hon fik provgunga den :) Nangs syster var där och hade hjälpt till att laga middagen. Denna gång bjöd de på vårrullar, kycklinggryta med grön currypasta (starkt så in i helvete!) men även på kyckling med grönsaker (broccoli, ärtskidor, paprika och selleri) som smakade PRECIS som den på Shanghai Wok gör, dvs hur gott som helst! Och inte ett dugg starkt! :) Jag åt mig mätt på det och jasminris jag. Åh vad gott det var! Nu vet jag vilken sås de använder för att få till den goda smaken, men jag ska be om ett fullständigt recept sen ska jag lära mig laga den där maten för det är ju bara så svinigt gott!

Sen gick vi ner till J&H då det var DH-kväll :) Helena gjorde äppelpaj som vi kalasade på, så gott! Grabbarna band lite flugor så vi satt och tittade på lite medan vi surrade, men sen gick vi hem och la oss. Eller ja, jag kom på att det kommit ut ett Gossip girl-avsnitt, så när Ronja fått mat och somnat om och Totta lagt sig satte jag mig och kikade på det ;) Det är ju bara så bra! Det enda dåliga med sommaren är att alla bra serier slutar för säsongen :P

 







Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: