vulnerable -

Onsdag 2 maj

Idag så tänkte jag först inte göra ett skit. Totta skulle iväg och köra massa skrot åt sin morbror och uträtta ärenden, och eftersom jag kände mig krasslig fortfarande kändes det skönt att bara slappa hemma. Men när klockan var närmare halv 11 såg jag att Majkii hade smsat mig och skulle in på stan. Då slogs jag av lusten att gå på Sydilla (igen), och eftersom jag redan hade hunnit med dusch, smink, frukost, 1 tvätt och att Ronja redan sov sin första vila kändes det som en toppeidé att åka in :)

Vi möttes upp i busshållsplatsen kvart över 11 och åkte in med en sur och otrevlig busschaufför i en sån där störig buss. Vi rymdes knappt med två vagnar. Sen vid sjukhuset skulle en dam kliva av men så stände han dörrarna och tänkte åka då hon protesterade, då sa busschaffisen "vi har ju stått här i en halvtimme redan". Men saken var att hon hade svårt att gå och han hade inte sänkt ner bussen så hon kunde inte kliva av, idiot! Dom sänker fan aldrig ner bussen, inte ens när man trycker på handikapp-knappen som är till för att de ska sänka bussen. Nä då. Aldrig när man kliver på och dom tydligt sett att man har vagn så kan dom sänka bussjävlen. Är lagomt kul när de dessutom inte kör tillräckligt nära kanten :(

I stan gick vi i alla fall på Sydilla. Jag köpte en stuvbit med svart fleece som jag tänkte använda som baksida på dregglisar, gul sytråd, lila tyg med feer och ugglor på som jag tänkte sy mössa och dregglisar till Ronja utav, och så en brun muddbit som jag tänkte ha till ett par byxor jag ska sy till Ronja (vem annars?) :P Blev en fika på Törners-Domus, jag tog en grillad vegmacka med mozarella, pesto och soltorkade tomater. Den var god :)

Sen var vi ner och kikade på Babyproffsen, Majkii var ute efter en cykelhjälm till Aylin och jag efter en flytväst till Ronja. De hade de också, men den kostade 469 kr, liiiiite väl saftigt kan jag tycka, även om det såklart är en livsviktig sak om hon ska åka båt. Men jag tänkte att det kan finnas billigare på andra ställen så jag köpte ingen. Sen skiljdes vi åt och jag gick och mötte upp Totta borta på stortorget. Köpte en sprätt bara på Tygcenter då mamma gav den jag hade underkänt, inte så oväntat då den är köpt på typ ÖB eller något sånt..

Åkte och handlade mat på Maxi och sen åkte vi till Lillänge då Totta hade ärende på Jula. Och vad hittade inte jag på Jula om inte en flytväst till Ronja för 199 kr :) Så nu har vi köpt en till henne, så nu kan vi ut och åka båt när som helst :) Sen var jag in en snabbis på Lindex och tänka sig, äntligen hade klänningarna kommit in, den gula kunde jag dock inte bestämma mig för om jag verkligen gillade, så jag köpte bara den rosa så länge. Sen hade de kvar de svarta leggingsen i större storlek så jag köpte ett par som Ronja kan ha sen då hon vuxit ur de hon har nu ;) Sen hade de även kvar större storlekar av de röda "jeansen" så nu köpte jag ett par då jag gått och tittat på de där länge nog :P Ska testa imorgon och se hur pass stora de är nu på henne, men förhoppningvis blir de där något hon kan ha i augusti-september kanske :)

Hem och gjorde i ordning våran middag som idag blev klyftpäran med morötter och palsternacka (det är ju bara för gott) med fläskfilégryta till. Ronja fick lite gröt men det mesta hamnade i ansiktet tydligen. Försökte ge henne mat sen men hon vägrade, efter vår middag vägrade hon fortfarande så vi la oss och sjöng på täcket ur en av böckerna vi fått låna av mamma. Försökte mata igen, men hon vägrade fortfarande så då sövde jag henne istället. Men sen vaknade hon efter typ 30-45 minuter och då ville hon äntligen äta, sen somnade hon om och sover än :)











Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: