vulnerable -

Sjukt osugen på att bli sjuk

Imorse när jag vaknade hade jag ont i halsen. Hade börjat känna av den redan igår kväll. Jag har verkligen ingen lust att bli sjuk, speciellt inte när Totta jobbar i helgen och jag blir ensam med Ronja. Hon är så snäll och så, men när jag är sjuk vill jag bara ligga och vila och har man feberfrossa är man väldigt osugen på att ta fram bröstet och sätta sig och amma :P Men halsontet har försvunnit under dagen och än har ingen feber smugit sig på, så jag håller tummarna att jag förblir frisk. Man får ha lite rätt inställning, bara fortsätta som ingenting, då brukar det inte kännas lika jobbigt ;)

Mest hoppas jag dock att Ronja får vara frisk för det är nog mycket värre för lilla hjärtegrynet att vara sjuk när man inte ens kan berätta hur jobbigt det är <3 Hittills har vi ju faktiskt lyckats hålla henne feberfri. Hon har varit ordentligt snuvig och täppt, men ingen feber eller hosta så jag hoppas mitt ammande ger henne bra imunförsvar! Kan ju vara att hon ärvt imunförsvaret från sin käre far också, mig har hon då inte fått det ifrån i alla fall för jag har inget :P Även om det blev bättre sen jag slutade jobba..

Däremot har Ronja börjat äta mer och spy mindre, konstig kombo men man ska väl inte förstå allt de små har för sig? ;) Hon sover mer och längre om nätterna också, och det är ju skönt, men man anar ju ugglor i mossen haha. Tillväxt kanske.. Eller så har hon börjat inse att zerosize inte var något för henne *hoppfull*
Nåja, jag är jätteglad om hon äntligen vänder kappan och faktiskt börjar äta mer så man slipper oroa sig, hoppas bara mjölken räcker till för idag har det känts som hon varit tvungen att äta från båda brösten bara för att det inte funnits tillräckligt i ett.. :/

Nåja, imorgon ska vi på föräldragrupp och prata om just kosten för våra små, det har jag längtat efter! Inte för att jag har bråttom att börja ge annan mat, men jag vill ändå veta hur det ska gå till och så, så man inte gör något fel! Jag och Totta har suttit och läst på lite ikväll och skrivit ner frågor vi vill fråga BVC-tanten. Känns som det var bäst att förbereda sig lite, annars blir det så mycket ny info imorgon så då tar man bara in allt det, och sen när man kommer hem och bearbetar infon DÅ kommer man på alla "bra" frågor man borde ställt :P

Jahaja, vad ovanligt att jag svävar ut på massa andra saker än det jag skulle skriva om... Det jag skulle komma till var att jag blev så opepp på att bli sjuk nu också för att jag äntligen kommit igång med att vara ute och gå snabba långpromenader. Idag vågade jag mig inte ut med risk för att bli mer sjuk. Blir jag riktigt sjuk blir det ju inte heller något och det känns trist för man tappar allt så fort, och så vill jag inte missunna Ronja friska luften. Totta kan ju såklart gå ut med henne, men inte när han jobbar.. Nåja, blir jag inte sämre inatt blir det en promenad runt Lugnvik imorgon i alla fall! :)



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: