vulnerable -

De senaste dagarna

Hamnar bara mer och mer efter med bloggen, men denna vecka har energin inte varit min starka sida... Tror Ronjas nya rutiner med att vakna två gånger på nätterna för mat börjar sätta sina spår i mig. Blir ju avbruten sömn varje natt och tyvärr måste jag TIGGA till mig "sovmorgon" (mellan 7-9).. Oftast utan resultat. Och när jag väl får det, så får jag och alla andra höra att jag är lat och sover jämt. Väldigt kul.....

I tisdags var jag så trött och orkeslös att jag efter Desperate Housewives gick och la mig.. Sist jag la mig så tidigt var nog flera år sen.. Eller nä förresten det var drygt ett år sen när jag började jobba halv sju om morgonen, då stupade jag i säng halv åtta om kvällarna men då var jag gräsänka och gravid ;)

I veckan har jag inte gjort mycket i alla fall. I tisdags var vi på BVC och mätte och vägde Ronja. 67,5 cm och 7460 gram. Sen blev det en tur till maxi och handla, stan och sälja hoppgungan, förbi mitt nya jobb och få skiva med bilder från dopet av Roger. Sen hem och fortsätta med presenten till mor&far samtidigt som jag hade en sur tjej som vägrade sova.. Efter 7 sov hon i alla fall och sen när jag skulle till Helena kom vi fram till att se på varsitt håll så jag tittade på DH och sen sov jag.

Onsdagen mötte jag upp mamma, pappa och Lollo i stan och fikade på Stortörners. Sen gick vi på stan och dom köpte presenter till Pappa och Isabelle. Jag bytte en body åt Ronja och köpte lite garn jag ska virka med.. Mötte även upp Henrik och fick hans bilder från dopet :)
Sen blev det Ope resten av dagen och kvällen då pappa fyllde år. Åt middag och tårta till efterrätt. Mamma och pappa fick sina presenter som var varsin digital fotoram fullproppad med bilder :) mamma fick sin samtidigt eftersom det inte skulle vara sån överraskning sen när hon väl fyller annars.. Sen fick pappa några viner och böcker av de andra.

Torsdagen började dåligt då Ronja sov skit hela natten typ. Från kl 4 ville hon inte sova utan låg och lät i sin säng, då kan inte heller jag sova så bra.. Tillslut klev jag upp kl 6 med henne. Vid 9 gick vi bort till kyrkan och mötte upp mamma och pappa som kommit för att gå på kyrkis med oss. Dessvärre var det inget kyrkis eftersom det är sportlovsvecka :( Så vi gick hem igen och fikade där istället. Sen åkte de hem och Totta tog Ronja ner till Dudda så jag fick sova ett tag. Efter det flöt eftermiddagen på segt med Ronja som trilskades med sömnen. Städat fick jag gjort iaf och tre tvättar så det var bra. Tog äntligen och tvättade alla skallror och sånt vi fått ärva och passade på att diska alla plastleksaker också :) Sen tvättade vi även det VÄL inspydda babygymet.

På kvällen efter att jag sövt Ronja gick jag över till David ett tag för att få lite fler bilder och snacka lite skit, alltid lika trevligt :) sen spenderade jag resten av kvällen i soffan med serietittande på datorn ;)



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: