vulnerable -

Mitt 2011

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja i samband med min graviditet så gjorde jag min första, andra, tredje osv gynundersökning :P Och så självklart så födde jag ett barn.

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Ja eftersom jag spenderade nästan hela 2011 med att vara gravid och sista tiden med att amma så blev det ju ett väldigt lugnt år för min del. Lite mer umgås med vänner, fester och vin skulle faktiskt sitta fint ;) Men i måttliga mängder, min lilla sötnos är bättre än allt annat!

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
24 februari - Dagen jag fick veta att jag var med barn. Dagen min farbror Jonas dog. Dagen jag tog farväl av lilla underbara Goldie.
25 februari - Dagen Goldie avlivades :'(
8 juni - Dagen vi fick se vår lilla älskling första gången på ultraljudet.
31 oktober - Vårt BF-datum.
4 november - Dagen vår älskade Ronja föddes <3

Vad var din största framgång 2011?
Att jag blev med barn och i och med det tog mig från Recall ett tag.

Största misstaget?
Körde Tottas bil och råkade ta i en pelare lite så det blev repor i lacken :(

Bästa köpet?
Jag gjorde inget speciellt köp. Men Totta köpte en gravidkudde åt mig, den älskar jag än idag!

Vad spenderade du mest pengar på?
Haha, garanterat bebiskläder :P Bebissaker i alla fall.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få Ronja.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Robyn - Stay with me
Kent - Utan dina andetag
Timbuktu - Håll om mig
Chris Medina - What are words
Rihanna&Eminem - Love the way you lie part II
Vad önskar du att du gjort mer?

Fotat mer. Bloggat om min graviditet. Läst på mer om förlossningen och sånt.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig.

Hur tillbringade du julen?
Först hos min familj i Ope, sen med Tottas familj i Greningen. Ronjas första jul som hon mer eller mindre sov sig igenom. Juldagen spenderade vi i Ballsta med Tottas pappa och Anki.

Favoritprogram på TV?
Desperate housewives och Idol antar jag.
På datorn var det lätt Gossip girl och How i met your mother.

Största musikaliska upptäckten?
Ingen. Har vart nästan helt avskärmad från musik under detta år. Ingen direkt favorit i idol heller.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag sluppit mått så dåligt första halvan av graviditeten, och sluppit ha ont i slutet. Sluppit jobba hade vart fint också. Och mer pengar :P

Vad fick dig att må bra?
Att se Ronjas hjärta slå på ultraljudet, att höra hennes hjärtslag varje gång vi var på MVC. Att känna sparkarna och veta att allt var bra. När hon föddes och det var hon. Varje gång jag tittar på henne mår jag bäst.

De bästa nya människorna du träffade?
Självklart min egna nya lilla minimänniska Ronja. Annars har jag nog inte lärt känna någon i år tror jag. Eller okej, jag gillade barnmorskorna på MVC här i Lugnvik.
Har du några nyårslöften?
Årets förra nyårslöfte blev ju verklighet tillslut. Jag vill dock inte ha något nyårlöfte, men borde ha att äta nyttigare och röra mig mer.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Mickan J och Mickan G. JAG! :)

Vilka länder besökte du?
Inget. Men vi var till Gotland :P

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare. Tom min chef tyckte det, och då har jag ändå varit sjukt less på jobbet i år och bara väntat på att äntligen få gå på föräldraledighet.
Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Inte mycket. Var i Ope på middag tror jag. Totta jobbade.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Mammakläder :P


Min fina älskade dotter <3


Jessie

Men jag blev ju också mamma för tusingen! ;)

Ha ha! Inte lätt att komma ihåg alla nyblivna mammisar här i världen.



Så himla roligt att läsa dina inlägg Madde, och få se massa massa bilder på sötnosan! Åh vad jag längtar tills vi ses igen!

Många kramar!!!



PUBLICERAT: 2012-01-11, 23:32:41 | URL: http://jasminek.blogg.se/
Madde

Men jaa, herregud jag glömde ju dig Jessie! Förlåt! Men du fick så tidigt på året att det kändes som du hörde till 2010-mammorna :P



PUBLICERAT: 2012-01-12, 00:39:48 | URL: http://vulnerable.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: