vulnerable -

En torsdag

Idag åkte jag och Ronja in till stan och mötte upp Sandra och Alva. Gjorde en rek på Kappahl men sen gick vi till öppna förskolan. Första gången jag var dit, men Sandra har varit där förut. Fanns ju inte så mycket för Ronja än då hon är så liten, men Alva lekte och Ronja satt nyfiket och tittade sig omkring. Sen vart det sångstund och det verkade min lilla dam gilla för hon tittade så mycket på de andra barnen och "fröknarna", riktigt roligt. Blir defenitivit mer besök dit framöver. Måste ju aktivera min lilla och framförallt introducera lite musik i hennes liv. Jag själv har ju blivit asdålig på att lyssna på musik och här hemma är det ju mest bara tvn som går :(

Efter Alva fått lekt av sig och Ronja fått mat i magen gick vi ut på stan igen. Mötte upp Mickan och Philip och tog en fika på Domus-Törners. Idag hade de slutat med den goda kalkonmackan jag verkligen älskade och ersatt den med en parmaskinkamacka :( Så det blev en kyckling club sandwich istället men den var inte nå vidare god alls..

Efter fikat gick vi en sväng på stan och tittade på dopklänningar då Mickan behöver en till dopet på Philip. Sen var Sandra tvungen att åka hem, men jag och Mickan beslöt oss för att åka upp på Barnens hus och kika på deras dopklänningar. Vi gick förbi Mickan en snabbis för att hämta mat till Philip och sen tog vi 4an till Barnens hus. Där hade dom en rätt fin klänning men man var ju tvungen att köpa till både band och underklänning, dåligt tycker jag! Efter det blev det buss tillbaka till stan, vi skiljdes åt, jag gick in en snabbis på Coop på Domus och köpte Coca cola, snitzlar och en Mer-dricka, och sen tog jag bussen hem.

Kokade potatis och åt snitzel med peran och äppelmos, svingott! Skulle haft typ gräddsås också, men funkade ändå. Sen har jag försökt mata och trötta ut lilla damen och slutligen somnade hon vid niotiden. Då satte jag på en tvätt och diskmaskinen samt stökade undan här hemma, sen vaknade Ronja igen och fick mer mat och så tills hon somnade om igen vid halv 11. Sen dess har jag suttit och nördat vid facebook och försökt läsa ikapp mig på några bloggar jag följer, ligger efter som fan med vissa :/


Ronja som sussade gott i sin fina åkpåse :)



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: