vulnerable -

Söndagen

Idag, efter mycket försök att söva om den lilla damen, klev jag tillslut upp, trött som en gnu, vid 9-tiden. Det roliga är ju att jag blir ju pigg på en gång, men just då när man ligger i sängen så är det så lockande att somna om. Jag la henne i babygymmet och satte mig på golvet och tittade på medan hon försökte ta de olika figurerna och när hon försökte rulla runt. Satte oss en stund i soffan och läste en bok, sen sjlng jag låtar för henne ur en nattvisebok.. Vet inte om det lät förjävligt eller så, men Ronja stoppade fingrarna i halsen och spydde ner sig så jag fick sluta sjunga och bestämde mig för att klä på henne kläder och smörja in torrarmarna.

Medan jag stod vid skötbordet passade hon på att skita och just när jag skulle till och byta blöja ringde Totta. Han var på väg att gå hem och undrade om vi skulle komma och möta honom. Eftersom jag fått lite blodad tand att gå långpromenader nu (för jag känner mig så duktig efteråt) så skyndade jag mig att byta och klä på Ronja. Sen gick jag iväg.

När jag mötte upp Totta sken solen jättemycket och det var så skönt ute så vi beslöt oss för att gå en långpromenad runt Lugnvik. Efter promenaden tog Totta med sig Ronja som sov i vagnen och gick in till Dudda, medan jag gick hem och duschade och sminkade mig. Sen just när jag lagat lunch och skulle till och äta kom dom tillbaka. Men då underhöll Totta Ronja så jag fick äta klart och sen fick även Ronja mat.

Efter det åkte vi till Maxi och handlade för de närmsta dagarna. Kom hem och Totta gick till Dudda med sovande Ronja, så jag skulle få börja pyssla på med dopdukningsgrejerna. Hann dock inte göra så mycket innan han kom tillbaka med en sur Ronja. Sen smet han ner själv till Dudda igen. Så jag matade Ronja och sen satte jag mig och läste böcker med henne i sängen. till slut tappade hon intresset och jag försökte söva henne, men det ville gaphalsen inte, så jag la mig i sängen med henne istället och fick henne tillsist att somna, även jag somnade :P

Totta kom hem och gjorde middag till oss, idag blev det goooood tacos :D Efter det myste jag lite med Ronja men hon var trött så det blev sängen ganska snabbt. Ikväll somnade hon väldigt fort också :) Så sen hon somnade har jag suttit och kollat med folk om de ska komma på dopet eller inte, diskuterat dopfrågor med Mickan, gjort en premilinär bordsplacering och skrivit inköpslista. Har även börjat spåna på hur dopprogrammet ska se ut, och fått klartecken att mamma kan kopiera upp det åt mig :) Jag skulle gärna fortsätta med massa dopgrejer nu när jag har lågan uppe, men klockan är allt för mycket då jag måste sova så jag orkar upp tidigt imorgon på babymassagen!







Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: