vulnerable -

Hungrig och envis tjej

Hon är envis min dotter när hon vill och kan. Vid 2 så var hon gnällig och kliade sig i ögonen så det var dags att lägga sig för eftermiddagsvilan, så jag gjorde i ordning 2 dl välling och la henne i sängen, hon sög i sig allt och sen reste hon sig upp och vägrade ligga ner. Gjorde 1,5 dl välling till, vilket hon också sög i sig, då såg hon lite tröttare ut, men vägrade komma till ro. Efter ett tag av försök att lägga ner henne, stryka henne i pannan, bak i nacken mm och gunga sängen gjorde jag utterligare 1,5 dl välling. Även den sög hon i sig, men tror ni hon somnade? Nej självklart inte. Gick ut ur rummet i hopp om att hon skulle lugna ner sig då. Hörde små gnyanden i ca 15 minuter. Sen gick jag in igen och såg henne ligga och borra ner ansiktet i gosedjuren, tänkte nu är hon trött i alla fall, så jag la henne till rätta med snuttisarna och hängde in lite kläder i garderoben, varpå hon ställer sig upp i sängen. Då känner jag bajslukt och förstår att hon bajsat och att det varit därför hon bökat runt och gnytt (bajs-stönat). Byter blöja och tänker att NU somnar hon väl. Nä, då blev hon ledsen och vägrade ligga ner. Så jag gjorde 1,5 dl ersättning och medan hon sög i sig den så började äntligen ögonen rulla på henne och efter drygt 1 dl somnade hon. Tänk att det ska ta sån tid att komma till ro. Över 1,5 timmar tog det att lägga henne nu. Och HUR kunde hon vara så hungrig? Hon har inte fått mindre mat idag än någon annan dag, faktum är att hon ju att hon åt mer till lunch också då hon först åt upp all burkmat jag gav henne (i vår värld var det mycket för att vara henne) plus en flaska välling, och vanligtvis brukar ca 2 dl ersätting räcka för att hon ska somna. Jag menar hon slukade ju 5 dl välling plus 1 dl ersättning nu.. Holy shit. Hon lär väl bajsa ner hela sig om några timmar..



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: