vulnerable -

Helgen

Ja så var man lite efter igen ;)
I lördags så var jag bara hemma med Ronja och inväntade pappan. Städade och gjorde fint. Började känna av min jävla handled igen.. Så kom Totta och Ronja som låg och sov vaknade först efter ett tag och var på grinhumör, tills Totta öppnade dörren och gick in i sovrummet. Gissa vem som blev tvärtyst och sken upp som en sol? Någon som saknat sin pappa kanske :) Åh så glad hon blev och var, visste inte vart hon skulle ta vägen haha.
 
Efter middagen smet jag iväg med Majkii upp till Bengan i Ås där det vankades fest. Blev en riktig tjejfest med mig, Bengan, Majkii, Denice och Kaka, jättekul! Kändes verkligen att jag behövde komma ut och träffa lite folk efter att ha vart själv hela veckan med en dotter som testat mitt tålamod rejält. Kan ju även tilläggas att jag såhär i efterhand ser sambandet med mitt sjukt dåliga humör och något de brukar kalla PMS.. Suck. Förstår inte riktigt vad som hänt för förut hade jag aldrig det, inte så jag kunde se ett samband i alla fall, sur och less har jag väl alltid vart, men sen den där asjobbiga grejen kom tillbaka har mitt humör verkligen inte varit bra.. Får dessutom mensvärk första dagen så jag knappt orkar vara uppe på benen, och så illa har det inte heller vart förut.. Nåja, nog om det..
 
Hur som, vi åkte in på stan sen och gick på G3. Träffade på min lillebror och hans kompis, och även Alex.. Vart en låång kväll då vi efter stängning satt utanför Sibylla till kvart över 3 och väntade på Kakas kille som skulle skjutsa hem oss. Fick iaf sällskap av Kjelle så det var ju kul :) Lyckades även under kvällen med att ramla, rakt på en glasflaska som träffade på baksida låret. Kan meddela att det gjorde sjukt ont. Ramlade inte bara för att jag var full, utan det finns en historia bakom det hela, men det orkar jag inte ta här..
 
Söndagen började med att jag mådde lite halvkasst, och hade sjukt ont bak på låret. Höll på att dö när jag satte mig på toa och det knappt gick att sitta :/ Min handled började göra mer ont.. Totta drog på bandy och kvar var en seg jag med en pigg Ronja.. Jippy... Nåja, jag tog mig i kragen och vips mådde jag bra igen, utan kräkningar och sånt :) Blev mest en innedag dock då det spöregnade mest hela dagen.. Var iväg en sväng och handlade, och åkte förbi Jon&Helena på vägen hem. Satt där ett tag och surrade men sen var det hem och göra middag som bestod av Tacos. Ronja fick smaska banan och för första gången verkade hon gilla det.. Dock misstänker jag att bananen gjorde henne sjukt hård i magen då hon hela måndagen kämpade med att skita. Tillslut lyckades hon klämma ur sig två stenhårda småkluttar :( Lilla hjärtat.. Aldrig mer banan då kanske..
 
Måndagen åkte vi iväg och kikade på ett hus i Fjäl och ett i Lit. Båda var fina på sina sätt, men även värdelösa på sina sätt. Jag blir tokig, kan man inte bara hitta ett hus (till ett rimligt pris) som känns WOW jag vill flytta NU?! Tar ändå emot då jag helst av allt vill bo kvar i Lugnvik fast i ett hus.. Men vem fan har dom pengarna? Åkte sen och gjorde lite ärenden men min mensvärk höll på att knäcka mig så vi åkte hem rätt fort. Alvedon och soffläge vilket ledde till 2 timmars sömn, sen var jag fit for fight igen.. Nä, för jag hade ju fortfarande sjukt ont bak i låret och handleden värkte ännu mer, samt att träningsvärken hade hittat mig (jag var ju dum nog och testade en situps-maskin hos Bengan i lördags), så jag ansträngde mig inte allt för mycket. Tackade gud för att Totta var ledig när jag hade så ont. Blev en sen middag som bestod av öring och potatis med gräddsås som jag toppade med gräslök, svingott! Sen la vi Ronja och kikade på en film som hette Meeting evil, inget jag rekommenderar då jag tyckte den var sådär..
 
 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: