vulnerable -

- Jag är omgiven av en träningsnarkoman och en tyranncoach

Idag efter jobbet skyndade jag mig hem, stekte ägg, bacon och kokade vita bönor, sen vräkte jag i mig det och for till badet. Där skulle jag och Lollo träffa en PT som skulle ge oss en introduktion på gymmet. Efter ett samtal om vad vi hade för erfarenheter och vad vi ville få ut av träningen beslöt han sig för att Lollo var en träningsnarkoman och jag en lat idiot. Fast på ett snällt sätt. Han berodrade Lollo att hon ska peppa mig, och att tillsammans kan vi hitta en normal balans mellan att vilja stå på en trampmaskin 24/7 (Lollo, om ni inte fattade det) och att inte vilja träna alls (jag, om ni inte fattade det). Sen sa han att vår första utmaning var att stärka dom innersta musklerna i magen, eller ja, jag behövde verkligen det sa han, för alla mina ryggproblem sa han beror på en svag mage. Och Lollo fick helt enkelt finna sig i att träna det för att peppa mig :p

Så han tog med oss på övervåningen där dom har alla bollar, mattor mm. Sen visade han oss totalt 5 övningar som höll på att knäcka oss. Dom flesta involverade även balans, något som systrarna Mellergård verkar ha fötts utan :O
Vi kämpade och försökte, och han fick visa om samma övning (knäböj på vingelgrej) 100 ggr kändes det som för att jag inte fick till skiten. Man skulle liksom inte röra så mycket på knäna, och man fick inte kura ihop ryggen, och inte heller svanka den. Men ändå skulle man lyckas böja på sig samtidigt som man balanserade på en sak. Hur det hela skulle gå till? Jo man skulle puta ut med rumpan istället. Och nu kan ju det låta som en jävligt enkel sak, men inte när man heter Madde. Hur jag än försökte så var det inte tillräckligt put..

Sen ska vi inte ens tala om resten av övningarna mer än att sammanfatta dom i ett simpelt ord; Pain!
När vi va klara med honom så sa han åt oss att gå igenom hela passet igen. Suuuuck tänkte jag eftersom jag hade bråttom hem för jag skulle iväg på en sak vid halv 5. Menmen, vi försökte då, och så sista saken som han kallade "Plankan" skulle vi tävla i bara för att försöka härda ut och inte ge upp på en gång. Så vi slog typ vad om att köpa en dricka om man förlorade. Så vi ställer oss på tårna och armbågarna och höjer upp resten av kroppen. Efter ca 3 sekunder börjar jag spinna med bakbena, och håller på att tappa greppet, ungefär 2 sekunder efter det hör jag Lollo fräsa "ge upp! ge upp! ge upp!!". Kan man göra annat än att bryta ihop i skratt då? Nääää. Ni skulle hört hur roligt det lät!! Och jag bara ramlade ihop på mattan i en skrattattack som Lollo snabbt stämde in i..

Sen gav jag upp och åkte hem.. Det värsta med hela det där passet är att han bokade in en tid om prick en månad och då ville han se framsteg. Hur ska detta gå?! Jag kände redan idag att det där inte är något jag kommer göra.....


Louise

hahahahah det är bra att vi peppar varandra iaf hahah xD



Fan vi vill, vi kan, vi ska klara av det här! right.. ? :S



PUBLICERAT: 2009-03-04, 00:04:05 | URL: http://lphant.blogg.se/
Totta

madde kommer att kicka dej sen det lovar jag



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: