vulnerable -

- Uppdatering från i onsdags

Äh började ändra om min blogg förra veckan, lyckades göra rätt mycket själv men behövde hjälp med en del saker som Marica började fixa åt mig. Men sen vart det helg och så, så nu har hon inte gjort nåt mer, men who cares? Den måste väl inte vara helt klar för att jag ska kunna skriva ju..

I torsdags satt jag hemma och gjorde inte mycket, körde hem Moa från jobbet och sen vart det sängen. Tror bestämt vi fortsatte kolla på Arkiv X filmen, men kom inte så mycket längre innan Totta sov igen.

I fredags kom Dudda och Andersson hit och vi spelade Geni 2000. Förstår nu varför kärringen, som Totta köpte det av på loppisen, ville sälja spelet. Var det lätta frågor eller? NÄE! Vi spelade i 2 timmar, och på den tiden hann jag svara rätt på max 5 st, Dudda på max 7 st, Andersson och Totta på max 10 st. Så kul var det.. Sen åkte jag och Totta och var lite chaufför åt min gamla jobbarkompis Micke och sen åkte vi på max och köpte mat för pengarna vi fick för det :)

På lördagen jobbade jag mellan 1 och halv 5, vilket var så soft då vi endast var 9 personer som jobbade. Fick order om att inte jobba så snabbt heller och det var okej med långa raster. Varför kan inte Roger alltid vara våran chef? Dessutom bjöds det på mat av företaget :D Efter det var jag chaufför åt Totta och Andersson som skulle äta mat på KebabCity, hämta öl hos Åke, handla på Lidl och dumpa Arrak hos någon kompis till Birgitta (tottas mamma). Sen vart det plocka upp Lollo och åka hem, börja korka upp och spelade lite spel. Sen droppade folk in eftersom, det var Roger och hans kusin Ronja, Malin, Berra, Zuul och Dudda kom en sväng han med, och med sig hade han cigarr :P
Vart en helkväll hemma hos oss, med unospelande, vindrickning (grabbarna drack öl), och maaaaaaaassa singstar pga Lollo. Fy fan vad hon var mickkåt denna kväll. Knappt att någon annan fick låna den. Dock vart hon less på slutet när jag började klå henne i massa låtar, och jag tror hon gav upp när jag tog henne i en Westlifesång :p hehehehe
TOM MALIN SJÖNG SINGSTAR :O men det är helt rätt tjejen, du var ju asbra! Kvällen slutade halv 5 när jag i en halvtimme försökt fått Roger att följa med Berra bortåt, och tillslut blivit av med honom (ta inte illa upp Roger, men somliga blir trötta efter ett tag) och gett upp hoppet helt om att väcka Zuul som låg och sov i fåtöljen!

På söndagen vart det sovmorgon och sen göra sig fräsch eftersom vi skulle till Ope på farsdagsfirande. Vart god middag där med pappas goda stekta lax och Lollos goda tårta till efterrätt. Sen vart det iväg på en gång till kvarterslokalen i Lugnvik där Morgan och Christines lilla Theo skulle få sitt namn på en namngivningscermoni. Proppade i oss smörgåstårta och sen skulle Totta iväg på innebandyn. Då la jag mig i soffan med fotouppgiften, lisa på msn och ensam mamma söker på tv3 :) Vart en sen kväll innan jag vart klar med halva fotouppgiften.

Så var det måndag idag då. Vaknade halv 9 imorse av att Totta ringde. Fick panik.. varför? Jo för att jag skulle upp kl 6 imorse för att tvätta håret, lulla på, kolla lite på DH (desperate housewives) och sen gå till jobbet vid halv 8, eftersom vi började 8 idag. Men så vart det ju inte, utan jag fick istället stressa så jag hann allt jag "måste" göra på en halvtimme och sen gå så fort som det gick på den blöthala vägen till jobbet. Finns nog inget jag hatar så mycket som när jag måste stressa. Min stora feta mage klarar inte av sånt och det märks på en gång, hela dagen fick jag ha ont i magen och ryggen, samt ingen att prata med. Ibland, som idag, undrar jag om jag typ har magsår eller nåt, för varför skulle annars magen reagera så hårt och så fort när den oftast annars gillar mig, (till skillnad från min rygg). Nu är det ju inte så här att jag blir rapig eller pruttig eller måste springa på toa, nejnej, det gör bara så ont så man bara vill ligga ner en stund och ta det lite lugnt.. menmen, detta händer ju inte så ofta tur nog eftersom jag oftast ser till att planera min tid så jag hinner i tid i alla fall, men en försovning är inte så lätt att planera in. Tydligen räcker inte 3 larm längre..
Hur som helst så vart jag bara en och en halv timme sen, men det jobbar jag in på onsdag. För idag hann jag ju inte ens vara kvar till halv 5, som jag skulle ha varit, pga jag hade fotokurs idag och bussen härifrån till den går halv sex. Måste ju hinna äta nåt också!

Pga tidsbrist och dålig matlust fick det bli varm macka med räkor och ananas till middag medan jag kollade en bit av nyaste DH. Då chillade jag äntligen ner mig! Ja så var det DH då, finns det nån bättre serie? Ska vara vänner då, men dom har jag sett så många ggr nu, DH kommer ju med ett nytt varje vecka :) Dagens avsnitt var lika roligt, spännande och på tok för kort som vanligt ;)

På fotokursen hade v bestämt oss för att ha en helkväll med bara Photoshop :)
Och idag lärde jag mig jättemycket nyttigt och roligt, tex måla färg med olika lager och flera olika sätt att göra en bild svartvit på. Okej, det kunde jag iofs, men hon ger ju smarta tips om liknanade saker samtidigt!
Innan jag gick hem hade vi ett litet betygssnack också, och det låter som att om jag bara får bättre än G på teoriprovet om 2 veckor ligger jag bra till för att få ett högt betyg :) Dessutom inga fler hemuppgifter nu fram till provet (förutom avslutningsuppgiften då) så nu ska jag ägna massa tid åt att plugga till det så jag får alla rätt! Men så har jag tvp bilder kvar att ta till förra veckans uppgift, men den här veckan ser inte lika hektisk ut som förra tur nog :)

Det jag har inplanerat denna vecka är;
Tisdag: Hem från jobbet och göra biffar med potatis, gräddsås och lingonsylt. Sen fort iväg på Semlans filmpremiär :D
Sen ska vi förhoppningsvis ner till Jon och Helena och hälsa på
Onsdag: Jobba över 2 timmar för att ta igen det jag missade idag, sen kanske göra fotouppgiften.
Torsdag: Åka och hämta ut mitt körkort som nu finns att hämta på posten (som tydligen ligger på Stadsdel Norr nu förtiden..
Helgen: Ser väldigt lugn ut än så länge.. skönt! Eller är det som min magkänsla säger att jag har tänkt göra nåt som jag inte minns?


Malin

Helgen= vinterfest i Hökbäck? :O



PUBLICERAT: 2008-11-12, 09:49:22 | URL: http://www.backahastar.se

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: