vulnerable -

Onsdag 5 september

Inatt så sov ju Totta själv ute i vardagsrummet, och jag sov inne i sovrummet med Ronja. Hon vaknade först vid typ 2-3 och åt, sen sov hon till 5-halv 6 och fick då välling igen, och tro på fan att hon somnade om efter det! Och sov till kvart över 8 :) GLAD mamma! Hon vaknade inte ens av Tottas larm och av att han klev upp och gjorde sig i ordning och sen stack iväg. Trist bara att jag verkar ha rätt i att det är han som stör hennes sömn. Vet inte varför hon vaknar vid sex, men varje gång får hon ny blöja och mat, och hon verkar lika trött varje gång, men de dagar han sover i sovrummet är det som att hon blir för uppspelt och inte kan somna om.. Kanske är för att hon är en pappagris och så gärna vill vara vaken med honom. När hon ser att det bara är jag hemma tänker hon väl att hon kan sova lite till så kanske pappan kommer hem tills hon vaknar nästa gång :P Idag jobbar han ju igen så ska bli kul att se när hon tänker vakna imorgon..
 
Nåja, efter vi lekt lite och jag hunnit med dusch och frukost började jag göra i odrning allt för att åka in på stan då jag inte orkade med att bara sitta hemma hela dagen, men när jag stod och diskade nappflaskorna knackade farmor (ronjas alltså) på dörren och ville hälsa på. Hon hade köpt en likadan jacka som vi, och en matchande fleecejacka som hon ville testa på Ronja. Hon kunde ha den men hon skulle ändå ta med den och kolla om den fanns i större storlek, då kan Ronja ha den lite längre.. Jackan fick hon ju lämna tillbaka såklart då vi redan köpt den :P Var ändå bra hon kom för då kunde jag gå ut med Hedda själv utan att behöva släpa med Ronja. Sen for farmor och vi gick till bussen. Ronja fick välling och somnade sen på en gång. Inne i stan gick jag ner till Mickan för att lämna presenten till Philip som fyllde 1 år för ett tag sen.. Sen gick vi upp på öppna förskolan och lekte ett tag. Var bara Ronja och Philip där, men det gjorde inget, de hade så kul så :) Sen fick de lite mellis och sen la vi dem i vagnarna och gick ut på stan för att träffa Lollo som var på väg in och ville ha sällskap :) Ronja ville dock inte somna. Efter ett tag satte vi oss och fikade på Krikelin, blev pizzabuffé för min del och Ronja fick majs ;) Sen fick hon en flaska ersättning och då tvärsomnade hon efter halva :) Gick lite till på stan men sen skiljdes vi åt och åkte hem..
 
Väl hemma hade jag fått ett paket att hämta ut så jag tog med mig Hedda och gick ner på macken. Sen tillbaka hem. Ronja fick leka lite medan jag stökade på, sen fick hon en halv portion gröt som hon faktiskt åt idag :) Efter det fick hon lite frukt och sen ett kex med messmör på medan jag diskade undan dagens disk. Sen behövdes det verkligen ett bad och efter badet ringde vi pappan på facetime. Sen läste vi favortiböckerna och sen fick hon välling x 2 då hon var hungrig tjej ikväll och sen slockande hon så gott :)
 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: