vulnerable -

Måndag 10 september

Vaknad som sagt vid 7, Morgan&Isabelle kom in när dom hörde Ronja, Ronja sken upp som en sol när hon såg dom :) Upp och åt frukost, Ronja åt lite sämre av gröten, men ändå mer än hon gjort senaste tiden. Så kom Totta hem, och Ronja sken upp som en sol än en gång :) Lekte lite, men sen åkte Carro med familj för att kika på bil och sen besöka sjukhuset och sen fara hem. Det vart en kort visit denna gång, men mycket bättre än ingen alls :) Hoppas på att få träfffa dom snart igen dock!
 
Vi gjorde inte så mycket, Ronja la sig och sov redan vid 10-tiden. Vid 13 åkte jag och David än en gång till Lärcentrum för att få prata med någon där, men vad möttes vi av när vi kom dit om inte att dom var på personalplanering.. Fastän de hade skrivit i torsdags att de skulle vara åter på måndagen.. Suck! Vi åkte på Maxi och trösthandlade lite till deras jubileumspriser, och gick deras tipsrunda. Vi var ju inte så jävla skarpa dock så vi missade frågorna och fick gå och leta. Sen missade vi även vart man skulle lämna lappen så det slutade med att vi åkte hem med lapparn, tror inte man vinner något då :P
 
Hemma tog jag tag i min jobbsituation och ringde äntligen till min chef. Bestämde möte på onsdag och då ska jag lägga fram ett förslag jag jobbat fram som innebär att jag kommer jobba ca 50% from 1 oktober och året ut till att börja med. Sen får vi se hur jag gör. Jag kommer bara jobba de dagar Totta är ledig, men aldrig tisdagar om mitt förslag går igenom hos chefen vill säga. Vi har ju babysim på tisdagar och förmodligen kommer det fortsätta så med fortsättningskursen fram till jul, och det vill jag inte missa :) Kommer bli 2 dagars jobb varannan vecka och 3 dagars jobb de andra veckorna, om som sagt mitt förslag går igenom! Hoppas på det dock.. Vi ska även ha lönesamtal när jag kommer dit på onsdag, blir intressant att höra hur mycket högre min lön blir. Nu har jag ju fyllt 24 så jag är ju i alla fall berättigad löneförhöjning till lägsta lönen för de över 24. Förra året tror jag deras lägsta lön var på 17 000 så det blir ju bättre för mig oavsett :)
 
Satt även och skrev ner frågor inför studievägledarsamtalet jag skulle ha på tisdagen, och frågor jag tänker ställa till någon på Lärcentrum så fort jag får tag på dom.. Totta gick ut med Ronja i vagnen medan jag höll på med detta. Sen började jag med maten och de kom tillbaka. Åt tacos. Totta matade Ronja med sötpotatismaten men hon åt inte.
 
Lekte en stund, sen fick Ronja smaka på yoghurt för första gången, hon var väl inte överförtjust direkt :P Kanske var den för kall eller för rinnig? Ska köpa tjockare youghurt nästa gång i alla fall.. Helena kom förbi en sväng. Ronja fick ett bad, sen läste vi böcker och sen fick hon sova. Tog ett tag att söva, men det känns som det alltid gör det nu för tiden.. Hon kan som inte komma till ro, och vill inte ligga på rygg längre och kan inte hitta en skön sovställning på magen verkar det som..
 
När hon väl somnat såg jag och Totta på en film som hette Dark shadows.. Jag tyckte den var lite seg och töntig faktiskt.. Gick och la oss vid 12 och jag fick sova hela natten. Vaknade till vid 2 av att Totta klev upp för att göra mat till Ronja, men somnade om lika fort, skönt att få sova! :) Sen sov Ronja ända till halv 8 imorse! :)
 


 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: