vulnerable -

Fredag 31 augusti

Igår sov Ronja till halv åtta. Efter åtta kom Totta hem och då tog jag en dusch, sen fick Ronja gröt och så åt jag och Totta frukost. Sen när vi var klar med allt stök hemma åkte vi in till stan. Planen var att gå på Babyproffsens konkurrsutförsäljning, köpa en jacka till Ronja och sen möta upp Helena och fika. Det var koas på Babyproffsen så vi gav upp och gick därifrån.. Jackan köpte Totta i alla fall :) Tyvärr fick Helena jobba över, men vi gick och fikade med Sandra och Hanna istället på Krikelin. Efter det var jag ner en snabbis på Sydilla, mest för att kika om något höstnytt kommit in, det hade det inte, men jag snackade lite med Venke (som jobbar där) om sylanet vi skulle ha i helgen :) Sen gick jag på Coop och började handla, efter ett tag kom mina älsklingar och ahde med sig ett stort platt paket, som Totta sa var till mig :) Vi handlade klart och åkte sen hem. Väl hemma visade det sig att paketet inte alls var till mig, utan till Ronja, och innehöll en egen tunnel att leka i. Lyckan i hennes ögon ♥ Dessutom hängde det en påse på dörren med ett lila tvådelsset fleecekläder till Ronja från hennes farmor :)
 
Ronja fick leka lite men sen var det sovdags (för länge sen) så vi la henne och sen började jag rita av lite mönster.. Ronja vaknade och Totta började med middagen, ugnskorv och hemgjort pärmos, rätt gott faktiskt. Potatismoset var jättegott, men jag är liiite anti korv, det går ju äta men är ju inte supergott direkt.. Ronja åt sin kycklinggryta med ris, men de mesta hamnade på golvet. Till efterrätt fick hon smaka färsk persika och det var en hit. Synd nog alldeles för hal att hålla i för en liten tjej som inte riktigt fått till pincettgreppet och hur man äter helt själv än, men när jag mosade och gav på hennes gaffel smaskade hon i sig :)

Blev ett välbehövligt bad för henne efter det och då kom hennes farbror Dudda hit också för att snagga pappan i huset. Ronja och jag lekte med tunneln så länge. Sen dammsög pappan och farbror busade med Ronja. Sen fick Ronja gå och lägga sig och efter det satt jag hela kvällen och ritade av mönster, klippte ut dom, packade ner mina sygrejer mm, liksom förberedde allt för sylanet jag skulle på i helgen. Vid två gick jag och la mig och hann väl sova i typ 20 minuter innan Ronja skulle ha mat igen, lagomt död.. Sen vaknade hon före 6 och vägrade somna om, HEJ tröttmössan Madde.. (JA jag får skylla mig själv, men jävlar vad jag kan få saker gjorda på kvällen/natten, bara jag håller igång så känner jag inte ens att jag är trött..)
 

Ja det är en mycket finare färg, men det är ju omöjligt att få rätt färg när man tar kort inne hos oss, fattar inte..


Jackan Totta köpte till Ronja, den är fodrad med fleece så den blir bra att ha i höst och i vår :)


Inför sylanet skulle jag välja ut lite jerseytyger att sy i, vad lite jag har lyckats skaffa på några månader va?
Konstigt att man aldrig har några pengar ;)



Mina sweatshirt/jogging/collage-tyger (kärt barn, många namn), FINA va?! De helbruna och vita ska bli en baseballtröja till Ronja, så fort jag får fram ett bra mönster och får ändan ur soffan ;) De andra tre har jag inga direkta planer för än.. Eller ja, någon av de lila ska få bli en hoodie till Ronja.. Och sniglarna ska ev få bli vantar&mössa bla.


Mudd är bra och skönt.. Önskar jag hade mer mudd i alla olika färger,
men det är inte så kul att lägga pengar på mudd :P



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: