vulnerable -

Sega dag

Åhhh vilken tråkig dag det har varit idag! Ronja har bara svovit två gånger och då knappt en halvtimme = gnällspik.. Inte ens under promenaden in till stan ville hon sova, konstiga barn :P Inte så konstigt att hon var så trött så hon somnade på en gång nu när jag la henne för natten? Inte ens en gång behövde jag gå in och stoppa i nappen.. Då är hon trött...
Gick i alla fall in till stan, och sen gick jag runt på stan och kikade, bara för att få tiden att gå.. Kom hem, åt middag och sen försökte jag få tiden att gå igen.. Nu när lillpluppen somnat kan jag göra något känner jag.. Hade tänkt att sy, men är så opepp på det mesta så det känns som jag bara vill ligga i soffan och se på serier..

Dagens bästa var i alla fall att Ronja åt upp all sin gröt imorse. Därför fick hon en till portion gröt nu ikväll, och den verkligen slukade hon, knappt 5 minuter så var den borta. Då hon fortsatte gapa efter mer gjorde jag en till smakportion och den slukade hon också :) Hon blir bara duktigare och duktigare min lilla älskling <3
Så styggt bara för gröten hon fick igår och imorse var en smakpåse vi fick på posten från Nestle, havregröt med banan och hallon, men när jag har tittat på både Maxi och Hemköp finns inte den sorten att köpa :/ Vanligtvis får hon havregröten som är naturell och från 4 månader, men vi har även en förpackning från 6 månader som är mild äppelgröt. Tror jag ska testa den någon dag och se vad hon tycker om den :)

När det gäller Ronja och hennes mat så är jag lite kluven. Min plan var att helamma till 6 månader och då börja ge mat, eftersom det är det dom rekommenderar. Då tänkte jag även att det skulle bli enklare för mig att hitta på saker i sommar och inte behöva mata var tredje timma. Kunna ta ett glas vin när man grillar eller bara hänga hos någon kompis. Dock tänkte jag inte tvärsluta amma, men pumpa ut de dagar jag skulle göra något annat, så vi i alla fall kunde ge henne bröstmjölk 1 gång per dag även i sommar och kanske i höst med. Nu går det ju lite trögt med matandet och som det ser ut kommer jag inte kunna dra ner på ens ett amningstillfälle än på ett tag :P Som nu ikväll när hon slukat två portioner gröt ville hon ändå amma fullt som vanligt, och jag slår vad om att hon kommer vakna senast kl 23 ikväll och vilja ha mat igen. Men då får det väl vara så, Ronja är ändå det viktigaste för mig, och skulle det vara så så fortsätter jag helamma henne tills hon själv blir mer matglad. Att börja ge ersättning NU bara för att jag ska få mer frihet känns onödigt.

Dock har jag ett problem och det är om knappt 3 veckor så ska mina föräldrar ha sin jäkla auktion 1 dag och dagen efter ska vi åka upp till buan alla syskonen och mamma&pappa. Då kan jag inte ha med mig Ronja och ja, som det ser ut nu kommer ju inte det att gå så vidare bra att lämna henne i så många timmar. Jag kan pumpa ut, men det blir inte så mycket, och så äter ju Ronja var tredje timme så oftast behöver ju hon allt jag hinner producera. Så jag grubblar och funderar och undrar om jag ska testa ge henne lite ersättning, eller kanske tom välling, och se hur länge hon står sig på det. Och om hon ens tar flaskan?! Förut har hon ju gjort det galant när jag pumpat ut mjölk och vi gett henne på flaska, men nu när hon fått samma flaska med vatten så suger hon inte.. Kan ju vara för att det är kallt? Men ja, känns som jag måste testa så hon i alla fall kan äta från flaska, annars har vi ett rätt stort problem ;) Nä, kan hon inte det så finns det ju bara ett att göra och det är ju att jag får skita i turen till buan, är ju inte superviktigt att åka dit, är mest bara för att få umgås med syskonen lite när de för en gångs skull är här.. Jenny är det drygt 2 år sen jag träffade nu, sjukt ju!

Äh svammel svammel. Allting löser sig på ett eller annat sätt. Och faktiskt, så är det riktigt mysigt att fortsätta amma, och så vet jag ju att det är det bästa för henne <3



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: