vulnerable -

Torsdag 3 maj

Idag har vi varit upp till Greningen och hälsat på Tottas mormor. Hon bjöd på fika först och sen efter lite fotoalbumskikande och surr så bjöd hon på middag som var kött, päran, sås och lingonsylt, MUMS! :)
Efter middagen när Ronja vaknat till gick vi ner till Anders en sväng och hälsade på. Gick ett varv runt hans gård också så Ronja fick se en kossa och massa höns/kycklingar. Hon spärrade upp ögonen och skrattade hon :) Hon fick även träffa hundar och katter idag och varje gång hon träffar ett djur så glor hon jättemycket, ler och försöker ta sig till djuret. Sen "klappar" hon och nyper tag i deras hår. Jag försöker stoppa henne så hon inte ska lugga djuren, men häromdagen hade Totta henne och då luggade hon Arrak så han gnydde till..

Vid halv sju tog vi och åkte hem igen, och jag kom bara hem och plockade ihop mina sygrejer, matade Ronja, och sen gick jag över till Majkii för att ha sykväll :) Fick rita av hennes möss och byxmönster, och sen testade jag att sy ett par byxor, med Majkiis vägledning och på hennes overlockmaskin. Åh gud vilken maskin! Jag vill HA! ;) Byxorna blev inte perfekt, men det var mina första och tittar man inte så noga är dom rätt fina, så jag känner mig riktigt nöjd faktiskt :) Ska testa dom på Ronja imorgon och se hur de sitter..


kickan

Fina!



PUBLICERAT: 2012-05-08, 09:58:37 | URL: http://kick86.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: