vulnerable -

Onsdag 23 maj

Idag fick jag sovmorgon. Totta klev upp med Ronja och sen fick jag mata henne vid halv tio och sen tog han henne igen och gick in till stan. Men då klev jag upp såklart, kan ju inte sova för mycket och inte sova bort en varm solig dag. Dessutom hörde Jenny av sig och ville ta en fika, så vi bestämde att ses i stan.

Dusch, smink och sen tog jag bussen in, mötte upp Totta&Ronja och hann inte långt förrän vi stötte på Jenny och pojkarna :) Gick på Expert och sen fikade vi på Krikelin. Jag åt skagenmacka och coca cola.

Sen letade vi present till pojkarnas kusin Olivia och hittade tillsist något bra på Syssla :) Sen gick vi till badhusparken så pojkarna fick leka i lekparken och efter en stund blev det glassköp där nere :) Efter massa surr i solen så skiljdes vi åt för att gå hem och då stötte vi på Mickan och Philip som skulle gå Lugnviksrundan, så vi gick tillsammans :)

Hemma i Lugnvik träffade vi på Krister och hans tvillingar, och sen Marcus och Ayla, och på vår gård Morgan och Theo och hunden Ceasar som Ronja började asgarva åt :p Medan vi pratade med Morgan stack Dudda ut huvudet från sin port och bjöd in oss på middag, passade perfekt när Totta skulle iväg och bowla och äta gott :)

Nang hade lagat Pad thai (uttalas paj-taj) och det var lätt det godaste hon bjudit på hittills! Sjuuuuukt gott, slog all kinamat typ, och inte ett dugg starkt! :p Imorgon är jag ditbjuden på barbequegrillfest och då är hennes syrra där (som kan svenska rätt bra) så då ska dom allt få berätta hur dom gör sån jävla god mat! ;) Nang visade iaf några såser hon köpt och använt så jag må väl köpa sånna..

Just det Dudda bjöd Ronja på clementin och sen gav jag henne lime. Lime var inte gott :p Sen fick hon lite mjölkfri sorbe som hon verkade gilla, men skvallra inte ;) Sen fick hon smaka på en grodd men tror inte hon kände smaken av den..

Efter middagen och lite snack gick jag hem och gav Ronja gröt, och då åt hon upp en dubbel smakportion igen :) Sen ammade jag henne och sen fick hon borsta tänderna, gick jättebra :) Sen la jag henne och hon somnade nästan på en gång.

Jag spenderade resten av kvällen med att titta på BB och sukta efter tyger..


marre

Pad thai är sjukt gott.. starkt som ostarkt i mitt tycke. Överallt i bangkok sålde de den matträtten på små vagnarr de släpade runt. När du lärt dig att göra det så får du bjuda mig, den absolut bästa thairätten enligt mig=D ja också med kyckling cashew... Hoppas ni alla mår bra=) vi ses snart igen:)



PUBLICERAT: 2012-06-13, 12:36:18 | URL: http://maryon.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: