vulnerable -

Måndag 30 april

I måndags så åkte vi iväg in till stan och köpte en gul babygunga till Ronja som vi tänkte ha nere på Duddas altan, hehe ;) Sen åtke vi vidare mot Lillänge och jag köpte en kamera på elgiganten, men när vi betalt och skulle hämta ut den så hade dom den inte?! Dom försökte pracka på mig en annan ROSA canon-kamera istället, och ja, Canon är bra, men jag ville verkligen ha just DEN kameran jag valt till det priset, så dom fick göra ett återköp och vi fick åka därifrån utan kamera. Kollade på Expert om de hade den, men de hade bara en enda Sony och den var av äldre modell så inget av intresse ;)

Elgiganten sa att de skulle få in kameran igen på fredag så jag är väldigt sugen på att åka dit då och köpa den. Det är en vanlig liten kompaktkamera (Sony cybershot) om du undrade, jag är så less på att släpa med mig systemkameran överallt, så då lämnar jag den oftast hemma. Sen blir det att man tar bilder på Ronja mm med mobilen och det ser ju bra ut på mobilen, men på datorn suger dom ju! Så jag har velat ha en liten men BRA kamera som man lätt får plats med i skötväskan och som man inte behöver kolla genom linsen på, utan kan hålla framför sig och titta på displayen. Det blir som lite lättare då att locka fram skratt från Ronja och så :)

Åkte sen och handlade mat på Maxi och sen for vi hem. Testade ge Ronja lite banan för att se om hon skulle äta det med lite mer aptit än vad hon gör med gröten. Men det var samma reaktion på bananen. Kändes inte ens som hon uppfattade det som sött :/ Så nu fortsätter jag truga på 1 gång om dagen med havregröten. Någon gång måste hon väl börja äta den ;) Är ju ingen panik än då hon är nöjd och går upp i vikt. Känns bara dumt att sluta med gröten och vänta en månad och då försöka igen och så är hon ashungrig och inte klarar sig på amningen.. Vill ju helst undvika att behöva ge henne ersättning, så jag hoppas det här sättet blir bra. Då får hon ju väldigt sakta också vänja sig vid gluten som dom rekomenderade :)

Efter slafset med bananen gick vi ner till Jon&Helena och umgicks. Vi grillade fläskfile och gjorde potisklyftor med morötter och palsternacka i ugn till, supergott! Sen kom Lollo och joinade oss och så gick vi allihopa bort till majbrasan här i Lugnvik och kikade. Blåste kallt och var inte så roligt alls. Idioter som började skjuta fyverkerier redan efter åtta när det fortfarande var helt ljust ute. Jag är ju även väldigt rädd för smällarna och allt annat som hör till, så jag uppskattade inte alls att dom sköt där mitt bland folket :( Väldigt mycket folk och saker att göra, men svårt att ta sig fram med barnvagn och så frös man mest, så efter 9 gav vi upp och gick hem. Lollo följde med och vi spelade lite spel och snacka massa skit.



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: