vulnerable -

Lördag 28 april

I lördags så tog vi oss en tur till Åre jag, Totta och Ronja. Vi stannade till i Järpen på Lundhags stora rea men hittade inget. Eller jag hittade en ASFIN tröja från Houdini i färgen Mango, den var så fin, och så skön och passade perfekt, men den kostade ju 1500 kr så jag övervägde inte att köpa den direkt. Men hade jag fått välja vad jag ville där inne hade jag lätt valt den! ;) SÅ FIN färg!

Fortsatte mot Undersåker där nästa stopp blev och kollade in en tants tyg utförsäljning. Dock var det bara fula grejer och rätt dyrt. Hon var även en pratkvarn och Totta tror hon stod och ljög för oss då hon trodde vi var stockholmare :P Så vi åkte vidare till en stor barnloppis som var på ett hotell i Åre. Där gjorde vi lite fynd, några barnböcker, en mjukisgris, nån bitleksak och en Voksipåse med bärplatta och sommartäcke. Allting för 235 kr ;)

Väl i Åre centrum sen så gick vi på JNY design där min plan var att köpa tyg. Men det gick ju såklart inte. Tjejen i butiken var själv och hade inte tid att klippa till tyg eller gå dit ner, och då fick inte jag heller gå ner och kika på tygerna. Förstår inte riktigt varför, tror hon att jag tänkte packa på mig massa tyg under jackan eller?! Så därifrån gick vi tomhänta och sjukt besviken :(((

Var in på en annan barnklädsbutik på torget och köpte två nya pippidregglisar till Ronja. Sen åt vi lunch på Max och därefter var vi ner i stationshuset på leksaksbutiken där då jag lovat Mickan att hämta en skruv de hade fattats i en leksakslåda de hade köpt till Philip. Dom verkade ha dåligt samvete och bra service för när jag frågade efter EN skruv tog de fram ett helt kuvert med skruvar och på kuvertet hade de skrivit en personlig ursäkt till Mickan och tejpat på två leksaksbilar och 3 pins, DET KALLAR JAG ATT MÅNA OM SINA KUNDER! :)

Sen tog vi och for hemåt via Rödön. Kikade på ett hus som en gubbe där funderar på att sälja. Fint läge och rätt nära stan, men lite litet hus tycker jag, och ologiskt byggt. Handlade mat på frösön och sen åkte vi hem och grillade med Dudda, Nang, Andersson och Glenn. Blev kvar hos Dudda och snackade skit och spelade spel.



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: