vulnerable -

Lördag 19 maj

Idag sov vi till 9 hela familjen, sjukt skönt :) Vid halv 11 åkte Totta för att jobba och kvar satt jag och en nyvaken Ronja som redan hunnit slumra en stund till. Hann dock inte planera mycket för vad vi skulle ta oss till förrän Mickan hörde av sig och ville luncha. Eftersom jag själv suttit och funderat på vem man kunde lura med på stan nappade jag direkt :P

Tog bussen in vid 12 då det spöregnade. Möttes upp och gick på Åhléns och åt, jag tog spätta med kokt potatis och räksås, gott gott! Ronja fick äta gröt och ammas :) Sen strosade vi runt på stan, överallt och ingenstans. Jag bytte shortsen till Ronja och köpte nya strumpor till mig själv. Efter några timmar gick vi ner till Mickan och matade våra barn, sen smet vi på Shanghai wok och åt kinamat, sååå gott! :)

Följde med till Mickan en stund medan jag väntade på att min buss skulle gå. Kom hem och gjorde gröt till Ronja, lite svår att få i, men tillslut efter massa kladd så. Mosade lite päron och gav henne, och jeeez vilka miner hon gjorde. Päronet var jättesött och gott, men Ronja grimaserade som om det var citron jag hade gett henne. Hon brukar ofta grimasera lite när hon får första tuggorna, men hon slutade aldrig grimasera hur många skedar hon än fick, lilla tokan! Mosade upp resten av päronet, plus det aandra jag köpt då de började bli övermogna och frös in det i islådor. Blir perfekt att ta fram sen ibland efter hon ätit gröt/mat. Imorgon ska jag banne mig vara hemma och koka morötter, plasternacka och majs och göra mat till henne. Har planerat det i flera dagar nu men gjort andra saker istället :P

Efter päronet skulle jag lägga Ronja, men hon var så kladdig överallt så hon fick ta en dusch. Sen jamis och ammning och sen sov hon så gott. Även idag har hon sovit 3 korta skvättar på dagen. Sen har jag legat i soffan och kollat på BB och modern family, så roligt! Och nu börjar det bli dags att tänka på refrängen ;)











Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: