vulnerable -

Tottas födelsedag

Ja igår fick jag inte mycket tid till att blogga. Från att jag vaknade på morgon till halv 12 på kvällen var det hela tiden någonting.. Började med att kliva upp när Totta kom hem och försökte få honom att smaka min tårta, men nej. La mig igen och sov till halv 10, sjukt skönt! Sen upp duscha, gjorde chiliconcarne och åt lunch. Sen fick Totta ta Ronja på promenad så jag fick dammsuga och så. Sen skurade han när han kom hem igen. Klädde på oss och drog på Maxi och köpte dricka samt hämtade ut gratis-tårtan Totta fått. Sen iväg på babysim.

Babysimmet gick jättebra, Ronja är så duktig och nöjd i vattnet! Hon sväljer lite vatten och sätter i halsen och så, men inte grinar hon för det inte, nä hon plaskar bara på ändå, min duktiga lilla tjej :) Tyvärr var Hanna sjuk så de var inte med denna gång.

Efter vi var klar på badhuset åkte vi in till stan och jag gick för att hämta ut Tottas present på Smycka. SJÄLVKLART hade graveraren klantat sig så istället för att skriva 04-11-2011 skrev han 11-11-2004 :( Tur nog var dom så hjälpsamma att de skulle fixa det på en gång så jag kunde komma tillbaka om typ 1 timme och hämta det. Hade blivit sjukt less om det inte var för att vi ändå skulle äta tidig middag på Samurai, så då skulle vi ju ändå vara kvar i stan :) När jag kom dit efter middagen hade han gjort rätt :) (Ska jag vara helt ärlig tycker jag det skulle stått 2011-11-04, MEN jag ville inte att dom skulle behöva göra om det igen, så jag nöjde mig med tvärtom. Ingen annan sa något om hur det stod, så kanske bara är jag som tycker det ser fel ut :P). Jag köpte ingen kedja nu för att Totta ska få välja en själv istället, för svårt för mig att veta vilken han gillar!

På Samurai åt jag Bento som vanligt, men bytte sushin mot friterad kyckling. Var faktiskt så "dum" att jag åt en del av löken i entrecoten men den är så jävla god så jag hoppades att några få bitar och det faktumet att den typ är kokad/tillagad skulle göra att Ronjas lilla mage skulle klara det, och det verkar som den gjorde det :) Totta åt stark biff med ris och grönsaker, och eftersom han inte gillar svamp tog jag en svampbit av honom bara för att smaka, men FY FAN vad starkt det var. Satte såklart i halsen på en gång och tårarna började rinna :( Förstår inte hur folk kan äta stark mat utan att reagera?

När vi kom hem igen kom Tottas mamma och Janne hit med marängtårta och presenter. Senare kom Tottas pappa och Anki, och efter några timmar ramlade min familj + Kerstin in och så kom Dudda och Nang och tillsist även Andersson. Fullt hus blev det verkligen, men trevligt att ha alla här :) Dock var alla väldigt dåliga på att fika för vi hade massa tårta och morotskaka kvar! Totta fick i alla fall 2 whiskyflaskor, bidrag till vandringskängor, en kaffebryggare, blommor, biobiljetter. Sen när alla åkt hem förutom Dudda, Nang och Andersson satte vi oss och spelade en omgång Chicago som verkligen drog ut på tiden. Men tillslut så knep Totta en seger och blev sådär jobbigt glad som den dåliga vinnaren han är, och då drog de andra hem på en gång ;)









Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: