vulnerable -

Huvudvärk från helvetet....

Igår efter min dusch så fick jag rätt ont i huvudet. Men jag tänkte det berodde på att jag inte ätit något på hela dagen och att jag druckit väldigt lite och rört massor på mig så min vätskebalans var dålig. Efter en Panodil, middagen och några glas Cola var huvudvärken borta så jag tänkte inte mer på det. En parantes är att jag ALLTID tar en huvudvärkstablett om jag känner av huvudvärk då det annars oftast leder till migrän, och får jag det måste jag sova bort skiten. 

Imorse vaknade jag dock med huvudvärk, när jag vaknade av Ronja vid 6. Hade rejält ont så jag tog mer Panodil, gav henne ny blöja, mat och sen la jag henne igen. Tur för mig så somnade hon om så då gjorde även jag det, tills Totta kom hem efter 8. Då vaknade Ronja men då tog han henne och lät mig sova till typ halv 10. Sov dock inte så bra då jag hörde Ronja hela tiden och mitt huvud dunkade som fan. Klev upp och duschade, åt frukost/lunch och tog mer Panodil. Men inget hjälpte idag.

Vid 12 packade vi in oss i bilen och åkte ut på Frösön för att titta på en gåstol som vi också köpte till Ronja. Jag ville egentligen köpa en ny jättefin och rolig stol på Barnens hus, men nu var den här äldre modell och gick alltså att köra åt alla håll. De nya görs med trappskydd och fasta bakhjul så barnet ej ska kunna ramla ut för en trapp, vilket såklart är bra, men vi har ingen trapp och det är ju roligare och lättare för Ronja att ta sig fram om hon kan backa och så åt alla håll. Tråkiga med den gamla stolen är ju då att den bara har en tom bricka, inga leksaker och inga ljud, men det är ju egentligen inte det stolen är till för heller så. Vi får ju lägga dit egna grejer, fast de kommer ju hamna på golvet lika fort :P

Sen åkte vi hem och Ronja fick testa stolen. Hon fattade inte vad den var till för men efter en stund fick hon till att backa lite med den iaf. Så smånigom lär hon sig väl hur hon ska skjuta ifrån med benen så hon tar sig framåt istället :) Sen tog Totta henne i vagnen och gick ner till Dudda så hon fick sova ute på hans altan. Jag passade på att vila men inte fan försvann huvudvärken för det. Sov lite tills Totta kom tillbaka med en gallskrikande Ronja. Vet inte varför hon var så sur, men det dög inte ens med nappen. Totta drog på bandy och jag matade lillgumman som för första gången på typ 4 månader behövde äta från båda brösten för att bli nöjd :O Sen la jag henne, jag tog 2 alvedon och så somnade vi båda. Totta kom hem och då vaknade såklart Ronja, men då var han så snäll att han tog henne och lät mig fortsätta sova medan han lagade middag till oss. Idag blev det äntligen lax och potatis, såååå gott! Huvudvärken var fortfarande kvar dock.

Efter middagen åkte vi alla tre och handlade gotta på Maxi. Blev dock massa "nyttiga" saker också som tvättmedel, lysterin, toapapper och blöjor. Och så köpte jag äntligen oskalde räkor som jag ska kalasa på imorgon när jag är ensam! :D Hade egentligen tänkt åka till Ope imorgon men när jag haft sån huvudvärk hela dagen idag vet jag inte om jag orkar med det. Och så vågar jag nog inte köra bil heller, jag har ju alltså typ migrän då det svartnar för ögonen om jag gör för hastiga rörelser och så tappar jag fokus/fästet då och då, så att köra bil med det går inte. Sen hade mamma saker att göra och dessutom ville hon vila så känns bäst att inte åka dit då. Däremot ska jag nog försöka mig ut i friska luften om det är fint väder.

Efter Maxi i alla fall fick Ronja kvällsmålet och även denna gång ville hon äta på båda brösten :S Sen somnade hon rätt fort och då tittade jag och Totta på en ny film som hette Straw Dogs som Alexander Skarsgård är med i, och om ni inte sett den, så är mitt råd att ni inte heller gör det. Maken till seg och dålig thriller.. Ujuj, nä den föll varken mig eller Totta i smaken och då har vi ändå ganska olika smak så då måste den vara dålig :P Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på att huvudvärken är helt borta imorgon, orka mer liksom.. Imorgon blir jag ju dessutom ensam med Ronja och man har fan inget tålamod alls när huvudet gör så ont. Och gnäller hon blir det bara värre då jag blir extremt ljud och ljuskänslig vid migrän. Undrar lite om det var allt dagsljus igår som chockade huvudet/ögonen och gav mig denna extrema huvudvärk?!



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: