vulnerable -

Lördag

ÅH det var verkligen supergott med räkmacka! Älskar att ha lätt creme fraiche med vitlök och avokado till. Egentligen brukar jag ha rå gul lök också, men eftersom Ronja får så förbannat ont i lillmagen sin när jag ätit lök avstod jag såklart det. Tror nästan det vart godare utan, löken har ju en förmåga att ta över annars. Pricken över i:et är att grunda med bregott under allting för då får man med den goda salta smaken, MUMS! Orkade dock bara äta två mackor men det betyder ju bara att jag får asgod frukost imorgon istället :D

Annars idag då så gick vi ju som sagt till stan och så. Efter vi ätit hos Peter och jag skulle hem hade bussen just gått och nästa gick först om en timme. Då ingenting längre är öppet i stan, förutom mataffärerna, så bestämde jag mig för att gå hem också. Och det gick skitbra, lite ånger att jag glömde sätta på stegräknaren, men det tog i alla fall 45 minuter att gå från Postgränd och in genom min port :) Sjukt nöjd över allt promenerande idag, önskar bara jag hade bättre skor! Idag hade jag laddat upp med dricka i skötväskan och solbrillor på mina ögon och än har inte huvudvärken letat sig tillbaka :) 

Efter promenixen var jag svettig men ändå kall/frusen och när jag myst med Ronja, låtit henne äta, gjort hon klar för natten samt läst lite bok och lagt henne och fått henne att somna (tog tid idag med övertrött donna) så kände jag mig fortfarande frusen så det blev ett långt varmt bad! Så skönt. Hade lätt kunnat legat kvar där om det inte varit för att jag tycker det är riktigt obehagligt att få russinfingrar och för att jag höll på att svimma av värmen ;)

Sen blev det ju räkkalas för mig och kikade på senaste avsnittet av Modern Family (en serie jag rekommenderar varmt, så jävla rolig!) och av Familjen annorlunda. Hahaha vad jag skrattade åt mamman i värmland som gick på Stureplan med sin 16-åriga dotter och spanade och betygsatte rövar på killar ;) Nu har jag typ inget att göra vid datorn, om jag inte fortsätter surfa på massa fina saker, men jag känner att det kanske är lika bra och gå och lägga sig. Totta kommer sluta först vid 15 imorgon så jag har ingen som kommer hem och hjälper mig med Ronja, och då är det ju bra om man är lika pigg som hon! :)



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: