vulnerable -

Dan före dopdagen

Fredagen innan dopet hade jag gått och oroat mig för länge. I onödan visade det sig. Jag var i alla fall uppe före 8 med Ronja. Sen blev det dusch och smink och sen vid halv 10 satte jag igång med smörgåstårtorna. Så fort Totta sövt Ronja kom även han och hjälpte oss. Allt flöt på så jävla bra så när Helena kom efter knappt 2 timmar var vi klar med allt utom garneringen. Duktiga Helena fick stå för utsmyckandet då hon är mycket bättre på sånt där än mig! Klockan var nog inte ens 2 när vi var klara med alla tårtorna, så jävla bra jobbat! :)

Sen blev det inplastning och packning, diskning osv. Efter 3 någongång åkte vi hemifrån för att åka på Maxi och handla lite grejer och hämta tulpanerna. Sen åkte vi och åt middag på Fastfood Frösön, blev pizza för min del. Sen åkte vi ut till Sunne och församlingsgården. Lastade av allting sen åkte Totta och ronja iväg och hämtade resten av grejerna. Under tiden började jag stöka på med bordsplaceringen. Tottas mamma kom efter en stund och sen dök Totta, Ronja, Mamma, Pappa och Lollo upp. Lite senare kom även Janne ut, och ännu senare även Lisa och Jörgen som kom från Färila. Många kockar men det blev rätt bra ändå! Efter massa pysslande fram och tillbaka och dukande hit och dit vart vi äntligen klara och kunde åka hem!

Hemma bakade jag en mjölk och glutenfri kaka och skrev ut alla dopprogrammen samtidigt som vi satt och surra med Lisa och Jörgen. Till slut blev det äntligen dags att gå och lägga sig, somnade rätt fort! :)


Kokade 40 ägg ;)


Mjukost på första lagret









Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: