vulnerable -

Torsdag 29 mars

Idag fick vi sova till klockan 9 igen :O Ronja har verkligen börjat sova länge om nätterna, och hon är lättsövd de 2 ggr hon vaknar. Nu vaknar hon oftast vid 11-12 och äter, och då lägger jag mig efter jag matat henne. Sen sover hon oftast till 5-6, då är det blöjbyte och matning fortfortfort som gäller, annars skriker hon så Totta vaknar :P Men så fort hon ätit så halvsover hon så rapning blir det oftast inte, och så fort man lägger ner henne i sängen somnar hon om och sover som sagt till 9 nu de senaste dagarna, skönt för mamman! Suger i mig all sömn jag kan få, speciellt nu när jag inte är helt 100 frisk. Fast å andra sidan borde jag passa på att kliva upp och göra mig i ordning när hon ändå sover så skulle det gå mycket fortare och lättare för oss att komma iväg på dagarna. Men det blir nästa vecka, om hon fortsätter i samma stil alltså ;)

På förmiddagen åkte vi i alla fall iväg en sväng och kollade outlet-rean borta vid gamla ÖB, men där fanns inget av värde. Sen blev det brunch i bilen med mat från Max. Sen åkte vi upp till Lillänge så Totta fick kolla på kaffebryggare. Sen valde han en fin och bra (hoppas jag) som han köpte för pengarna han fick i present till just en bryggare!

Hem, matade Ronja och sen packade jag ner henne i vagnen och gick ut och gick runt Lugnvik fast i lugnt tempo idag eftersom jag känner mig lite sjuk. Vill inte anstränga mig, men kände att Ronja behövde sova innan föräldragruppen, och hon sover ju bäst i vagnen så.. Under tiden provade Totta sin nya bryggare.

När vi sen kom till föräldragruppen vaknade Ronja och lallade på hela mötet. Tråkigt nog var det bara vi och Sandra&Hanna som var där. De andra kunde inte. Men Marie-Louise (bvc-tanten) gick igenom de viktigaste med kosten i alla fall och sen ska vi prata mer om det nästa gång när förhoppnignsvis de andra två familjerna också kommer. Vi passade på att väga Ronja när vi ändå var där, vi skulle annars dit på måndag och göra det. Nu vägde hon 7795 gram så hon hade gått upp 165 gram på 10 dagar, och det var lite mer än vad hon gått upp sist så det var ju bra :) Ingen ersättning behövs än! Sen så är hon ju så nöjd och glad mest hela tiden så hon lär ju inte svälta.. Sen fikade vi morotskaka som vi tagit med då vi har massor kvar sen firandet. Lämnade en stor bit till personalen på BVC/MVC också haha :P

Sen hem och jag gjorde renskavsgryta till middag medan Totta la Ronja. efter middagen vaknade hon så då fick hon mer mat och sen läste vi Wille-böckerna, ramsor och sjöng några sånger med henne. Supermysigt :) Sen fick lilla damen gå och lägga sig och nu vet jag inte vad jag ska göra resten av kvällen. Borde rensa bland Ronjas kläder, vika ihop ren tvätt, sätta på ny tvätt och se ikapp Big Brother ;) Men vi får se.. Brukar alltid bli något annat jag inte tänkt på..


Dagens middag :)



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: