vulnerable -

Tussig tjej

Vilken dag! Jag ska återkomma om min fredag&lördag (och alla dagarna innan det) men måste skriva om den här nu, medans jag minns alla klockslag och grader ;)

Började med att jag vaknade i soffan halv elva igår kväll av att Ronja grät. Jag hade slumrat till när jag låg och kikade på datorn. Hon var hungrig och fick mat, sen la jag mig och sov. Vid tre vaknade jag av Ronja som ville ha nappen sen sov hon igen, men Totta hade inte kommit hem så jag blev orolig och klarvaken. Han var dock på väg hem men jag kunde inte somna om. När han kom hem vaknade Ronja till men somnade om lika fort, jag var fortfarande pigg så jag låg i sängen och läste bloggar till halv 5, lite för att jac väntade på att R skulle vakna och vilja ha mat, men också för att jag inte kunde somna om. Då vid halv 5 vaknade Ronja och jag bytte hennes blöja som det var skit i, såklart hade det även läckt igenom i hennes säng så det var bara till att riva upp allt och bädda rent :(

Medan hon låg i vår säng och jag bäddade rent började hon skita igen och jag tog henne till skötbordet, men innan jag tog av blöjan hann hon skita 4 små lass till. Insåg där och då att hennes mage var ur balans och ångrade lite att hon hade fått katrinplommon efter kvällsgröten, men hon hade ju vart så trög dagarna innan :/ Det var riktigt lösbajs och alldeles gröngult så jag skulle kalla det diarré... Bäddade klart och matade henne och sen la jag henne, var såklart själv pigg igen så jag låg vaken till 6. Sen sov vi till 9. Då när jag lyfte upp henne för att mata kände jag hur sjukt varm hon var. Till skötbordet och tog tempen som visade 39,1. Ronjas första riktiga feber :( I med en supp och så fick hon käk. Dröjde inte länge förrän ytterligare en bajsblöja fick bytas, och så har det fortsatt idag massa diarré :(

Febern gick ner och Ronja tog en tupplur till. Vid 2 tog jag tempen igen och då visade den 39,3 så hon fick en till supp. Höll humöret uppe men var alldeles kokahet :( La oss i sängen och myste, jag sjöng och läste rim&ramsor ur några av hennes böcker och hon låg alldeles still bredvid mig och lyssnade. Sen kom Totta och la sig med oss och somnade på 2 röda, Ronja la sig till rätta mot honom medan jag sjöng barnvisor och vips så somnade hon med :)

När R vaknat tog jag hand om disken och så fick hon gröt, hon åt med god aptit, men när hon fick två majskrokar efteråt ville hon inte ha. Totta vaknade till liv och vi tog och röjde och dammsög hela lägenheten :) Ronja somnade till dammsugaren :p Totta åkte och handlade mat och pizza till oss medan jag fixade film. Såg på En gång i Phuket men vid halv 8 vaknade Ronja och var kokhet igen, tempen visade 39,7 och jag blev lite orolig så Totta fick ringa 1177. Men det var inget att oroa sig över, tydligen får små barnhög feber när de har feber.. Gav henne iaf en till supp men då sket hon nån minut efter så tror inte den hjälpte :/ Hon sov till 10 typ sen var det matning igen.

Vid 12 vaknade hon igen och hade då 39,8 i feber så hon fick en supp till då vi inte tror den förra hjälpte. Självklart tog hon och sket en gång till :(

Hon har varit vaken lite till och från men nu sover hon i alla fall. Hoppas innerligt att febern är borta till imorgon, gör ju så ont att se henne lida :'(


M

Men lillis då! :/ Hoppas hon blir frisk snart så feber och lösmagen försvinner.

Hoppas ni får en fin midsommar:) Jag blir på orten öndå o firar med några vänner vid vattnet.

Ses snart! / marre



PUBLICERAT: 2012-06-21, 10:37:02 | URL: http://maryon.blogg.se

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: