vulnerable -

Tisdag 3 juli

Ja nog kom jag upp tidigt alltid. Vår lilla älskling bestämde sig för att det var morgon redan vid halv 6 så i nästan 1 timme försökte jag få henne att somna om. Sen ville jag bara sova, men tog mig i kragen och klev upp. Vid kvart över 8 hade jag duschat, sminkat mig och ätit redan. Sen plockade och stökade jag på tills kl 9 då Ronja vaknade igen. Hon fick gröt som hon åt hälften av och sen tog vi en promenad in till stan.
 
Gick och kikade i lite affärer men hittade inte så mycket intressant. När Ronja somnade igen smet jag ner på Sydilla och där hade dom massa intressant som vanligt :P Nä men de hade fått in lite nya fina tyger så jag var tvungen att slå till på ett lila tyg. Fanns ett jättefint klövertyg jag ville ha också men det är i fin frotte så jag vet inte vad jag ska sy utav det. Färgerna var superfina dock.. Dom tror dom kommer få in tyger från Ernst den här veckan så jag måste dit igen och kolla. HOPPAS och håller mina tummar att dom får in gul trikåklöver.. Vill så gärna ha den.. Annars hoppas jag på brun klöver eller elefanterna i någon rolig färg, typ cerice eller gul :) Nyaste numret av Ottobre kommer på fredag också men kanske att de fick dom tidigare.. Ska på stan med mamma imorgon så då ska jag ner dit igen och kika om de fått in något nytt, hoppas på det! Fan, Sydilla ruinerar mig :/
 
Efter det tog vi och åkte med bussen ut till Ope och hälsade på "momma&moffa". Fick lunch där, Ronja gungade, pappa gick promenad med henne. Satt och surrade med mamma och pappa och sen fick jag middag också, mammas lasange :) Sen kom lillebror hem också men då hade jag inte tid att stanna längre för det skulle bli så sent för Ronja och krångel med bussarna. Tog ändå över 1,5 timmar att ta sig hem.. Fördelen med att ha bil..
 
När jag kom hem och lagt Ronja så satte jag mig och sydde lite på en present, men var supertrött så hjärnan tänkte inte, så jag råkade glömma att lägga till längst ner när jag klippte ut mönstret så nu kanske grejen blir för kort.. Återstår att se.. Går nog rädda på något sätt.
 
 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: