vulnerable -

Lördag 7 juli

Igår så åkte jag in på stan med Ronja och mötte upp Mickan&Philip för att köpa present till Alva som fyllde 2 år igår :) Vi bestämde oss för att köpa en jättefin mätsticka i Rosa, och ett par svarta leggings med skinn på knän. Sen följde jag med Mickan när hon gjorde några ärenden och sen skiljdes vi åt och jag gick ner på Sydilla. Var trevliga Eva som jobbade (Venke är lika trevlig hon med) och hon hjälpte mig med hur man använder snedslå, (något de i sytokigagruppen rekommenderat mig att använda vid halsfållning) och tyckte jag skulle provsy med det innan jag köpte på mig massor, så hon bjöd mig på 1 meter snedslå, det var schyst tycker jag :) Så köpte jag nya OttobreKids-mönstertidningen och 1 meter av cerice molntyg från Ernst :)
 
Sen gick jag på Ålle för att mata Ronja, men hon vägrade äta. Åt bara en halv portion gröt till frukost också :/ Sen hämtade Totta upp oss och vi åkte ut till Sandra&Alva. Sandras familj var också där. Var lite tidiga men kunde då hjälpa till med lite småfix :) Sen kom Mickan&Philip och Alva fick våra paket, tror inte hon brydde sig om dom så mycket, men Sandra verkade gilla sakerna iaf ;) Så kom även Majkii, Markus&Aylin och Mickis med Meya&Memphis, så vart fullt hus då :) Åt den smarriga marängtårtan Sandra brukar göra med massa färsk frukt, sååå gott!
 
Försökte mata Ronja en gång till men vägrade, så då fick hon sova. Sen när hon vaknat försökte vi mata henne igen (tror jag) men vägrade då med. Åkte kort därefter så vi skulle komma hem så hon kanske skulle få lugn och ro till att äta, men nej, hon ville knappt äta middag heller. Gav henne spagetti&köttfärssås från barnmatsburk, men det gick inte ner. Sen fick hon äta kex och frukt medan vi åt middag, grillat stod ju på schemat, och inget regn i världen kan väl stoppa det ;) Efter det ammade jag i alla fall Ronja och då åt hon och sen somnade hon utslagen ;) Åt ersättning några gånger under kvällen och natten, och jag börjar tro att hon vänt på dygnet med maten. Att hon får för mycket om natten så hon vill ha mindre under dagen, låter väl inte så otroligt? De ska ju kunna sova en hel natt utan mat, så då borde hon ju kunna gå en hel dag utan mat lika gärna.. Hur vänder man tillbaka det då kan man undra? Som om vi inte hade det tillräckligt svårt med maten.....
 
Kvällen spenderades i alla fall med att kika på en film som hette Lockout, den var helt okej! Sen satt jag och sydde på en kjol i det nya molntyget till Ronja. Fick dock inte till rullfållen på slutet så då gav jag upp och kikade på Cougar town..
 
Och tyvärr glömde vi kameran hos Sandra så några bilder från kalaset har jag inte att bjuda på :(
 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: