vulnerable -

Fredag 29 juni

Totta tog med sig Ronja ner till Jon&Helena medan jag duschade, sminkade mig och åt lunch. Totta äter ju nämligen inte lunch för att då orkar han ingen middag i så fall :/ Knasigt, men sen äter jag så långsamt också så han orkar inte med att vänta på mig på morgonen så då gör han sådär ibland.. Sen kom han dock tillbaka och smakade lite på Pad Thaien som Dudda just kommit upp med. Var ju lite fult, för dagen innan frågade vi Dudda om dom ville äta det, så kunde vi köpa grejer bara Nang gjorde det, men då hade dom inte tid så då grillade jag&Totta istället ju. Men så på fredagen innan Dudda skulle på jobbet ringde han och ville komma upp med en stor tallrik med Pad thai  som Nang just gjort :P Denna gång var det med jätteräkor och det var också gott, men kyckling var godast!
 
Efter det tog vi och promenerade in till stan och spelade minigolf i BLÅS-badhusparken. Helt sjukt vad det började storma. In till stan blåste det också efter sjövägen men typ varmt, men i badhusparken var det riktigt kalla vindar så det förstörde stämningen lite. Sen förstördes det ännu mer av att det gick dåligt för mig :( Hatar att jag alltid förlorar mot Totta! Sen när vi nästan spelat klart kom Sandra&Hanna och gjorde oss sällskap. Sen blev det en fikapaus på cafét så Ronja fick lite mat i magen. Sen skulle småttingarna få gunga men då bar det dags för mig att gå till symaskinsaffären så jag lämnade dom. Gick i rättan tid för sen kom regnet :P I alla fall var det något fel på maskinen med lampan, men jag fick ta med mig den hem i alla fall och prova den medan hon beställde hem en ny som jag får byta till så fort den kommer, så ska hon skicka min på reklamation. Schyst ändå att jag fick använda den så länge :) Är bara lampan som krånglar och det kan man leva med.. Så visade hon mig lite enkelt hur maskinen funkar, men problemet jag hade haft med tråden var den enkla anledningen att den fastnat där man spänner tråden..
 
Sen gick vi förbi bolaget och handlade lite dricka på Coop, och jordgubbar. Sen åkte vi hem och lämnade symaskinen, och gick sen ner till Jon&Helena. Grillade asgott rostaskött hos dom, Helena gjorde supergod sallad till med hemgjorda krutonger, mums! Fick fruktsallad med Dumlegrädde till efterrätt och även Ronja fick smaka fruktsalladen i sin lilla mojäng, det gillades! Sen var jag och Helena upp till Kristina och surrade och drack lite vin medan killarna fick ta hand om barnen ;) Kul med tjejsnack och skvaller! Vid 11 gick vi dock tillbaka för att spela spel med grabbsen. Blev killarna mot tjejerna på När&fjärran, Helena sa att hon var knäpp som spelade ett geografispel med mig, men jag tyckte jag skötte mig oväntat bra. Hade väldigt flyt med frågorna ;) Slutade spela efter 2 och då vann vi med 200 kr :P
 
 
 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: