vulnerable -

Badbyxor

Man är ju rätt kass på att blogga, trots att jag har så jag kan blogga från mobilen, vilket jag gör nu. Men tiden och lusten infinner sig sällan. Är duktig dock på att fota saker jag tänker blogga om, men har aldrig tid just då och sen glöms det, tråkigt nog!

Igår kväll kom i alla fall Carro, Jörgen, Isabelle och Morgan hit för att bo hos oss i helgen, roligt roligt :) blev surr med Carro på kvällen, killarna var trött. Idag skulle de iväg på dop så blev en gemensam frukost bara.

Efter de åkt kom jag på att jag borde kolla upp om jag verkligen kommer i mina badbyxor. Visst för att alla gravkilon var borta redan när vi åkte hem från bb (från inskrivningsvikten i vecka 6 gick jag först ner 10 kg och sen upp dom plus typ 7 till.) Bara min "lilla" bebis vägde ju nästan 5 kg så när hon, moderkakan och allt det andra som hör till var borta från min kropp var jag tillbaka på inskrivningsvikten. Men hur som, jag hade ju gått upp en del INNAN jag blev med barn som gör att alla gamla kläder inte sitter som de ska. Badtrosorna har jag ändå haft sen typ 2005 kanske.
När jag letat fram dem provade jag dom inte ens. De är så gamla att det börjat slita sönder så de är genomskinliga på en del ställen, inte en chans jag badar i dom då! Så det var bara att konstatera att jag behövde ny bikiniunderdel...

Så det blev att vi packade ihop oss och åkte iväg mot lillänge. Totta ville på Jula så jag tänkte kolla utbudet på Kappahl,Lindex och Team sportia, så kanske man slapp åka in till stan. Kappahl hade inte en enda bikini, för tidigt för sommarmodet antar jag. Gick vidare på dressman i hopp om att hitta stora badbyxor (jag vill inte ha nåt som var som en trosa) men lönlöst såklart. Började då min färd bort mot Lindex men valde att ge sportaffären en chans. Och YES dom hade ett par typ hipstersbyxor med jättestor midja. Bestämde mig ändå för att jag måste prova då de ändå kostade 299 kr. Orkade dock inte kränga av mig två par leggings (ett par vanliga och ett par varmare ull utanpå) så jag satte på mig dom över, och de funkade klockrent. Tvekade inte en sekund då, visst 300 kr är dyrt för bara bikinitrosor men hur stor var chansen att ens hitta några andra? Nä, jag slog till och hoppas jag blir nöjd med dom imorgon när vi ska bada!



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: