vulnerable -

Shoppingtur idag

Idag när Totta kom hem från jobbet så gjorde vi oss och klar och for mot Krokom. Först ett stopp på Europamöbler för att titta om vi hittade något kul att köpa för våra presentkort. Det slutade med att det blev en fin sak till Lollo som hon får i födelsedagspresent eller något sen, och så köpte Totta två lila finskålar som efter en maskindisk ikväll inte är lila längre, dåligt!

Sen åkte vi vidare till Krokoms värdshus och åt lunch då Ronja även vaknat till och ville ha mat. Jag åt fajita kycklingspett med ris och nån sås, sådär gott, en del av kyckligen var slajmig och det gillar jag inte. Sen tyckte jag att jag fick för lite, men feg som jag är vågade jag inte be om mer :P

Sen vidare mot kläddax, mest för att kolla efter några nya skor till mig, men hittade nada. Kläddax är inte ens billiga längre, inte ens barnkläder på rea var billiga, och vad jag vet var det då inga kända märken :( Så då blev det tur till Lillänge för att inspektera Skopunktens utbud, men jag blev lika besviken där, inte på priserna för dom är ändå helt okej där, men dom hade inga skor i min smak. Är lite svårt då jag inte vill ha klackar, men förut har de alltid haft bra skor för typ 200 kr, men nu fanns det inga sådana :(

Barnens hus fick sig ett besök också, en ny snuttis till Ronja stod på inköpslistan. Det är inte så att lilla Ronja 3 månader gammal redan har hunnit förgöra en snuttis, utan den är bara sååå snuttad att den innehåller spya och dregel så den behöver en tvätt, men jag har inte hjärta att sno den av henne när hon alltid har den när hon sover och riktigt ligger och snusar på den. Så en extra blev det, bra att ha sen till dagis. Och så en ny hoppgunga då den Totta köpte är på tok för stor för henne. Det var även erbjudande på dregglisar, så 3 nya fick det bli, och så köpte vi hörselkåpor som jag egentligen hade behövt igår redan, menmen, nu finns det hemma till nästa gång vi ska lyssna på morbror :)

Sen kom jag på att vi skulle kolla på saker till dopet, så vi åkte tillbaka till Lillänge och gick på Rusta i jakt på servetter, men det fanns typ inga. Så vi begav oss till ÖB, och ÖB kan man ju alltid lita på :) Totta hittade ljusgula servetter på en gång, helt rätt färg tror jag så dom köpte vi och ett storpack värmeljus. Sen vidare till Dollarstore för att köpa den lila pappersduken. Nu måste vi bara ringa kyrkan och fråga hur det är med vaser och ljusstakar så man vet vad man har att röra sig med. Men det blir nog bra. Måste kolla runt på blomaffärerna också och se om man kan förboka blommor till ett visst datum så vi är garanterad de blommor vi vill ha :)




Ronja i sin första hoppgunga


Ronja i sin nya hoppgunga
Lite skillnad va?
Visst för att det är typ 2-3 veckor mellan bilderna är tagna, men hon försvinner fortfarande i sin gamla,
så den ska vi försöka sälja nu.


Det var två sånna här lila skålar Totta köpte som inte längre är lila efter en tvätt i diskmaskinen.
Måste vara något billigt tattarmärke..



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: