vulnerable -

Torsdagen

Igår började dagen med en sovmorgon för min del, så skönt! Efter det matning, dusch, smink och lunch. Sen var det dags att klä på lillan och gå till BVC. Ronja är ju 3 månader drygt nu så det var dags för vaccination mot bla stelkramp, polio mm. Först vägde och mätte vi henne, nu vägde hon 7000 gram (men dom skrev 6995 för att den pendlade mellan det fram och tillbaka) och var 65 cm lång. Huvudomfånget var 41,5 cm! Liten blir stooor :)
Sen medan vi väntade på att vaccinet skulle bli lite varmt och en till sköterska skulle komma för att hjälpa till så passade vi på att fråga lite frågor och hon kollade Ronjas rörlighet mm. Allt såg jättefint ut, och min oro över att hon äter lite och sällan och spyr var onödig då hon är så nöjd och ändå går upp som hon ska, skönt nog!

Sen kom då den andra sköterskan in, som visade sig veta vem Totta var då hennes son hade gått i hans klass när de var mindre. Hon var trevlig, men så stack dom Ronja i varsitt ben och det gillade hon inte. Blev lite grin, men faktiskt tyckte jag hon var superduktig för det kom inga tårar eller gallskrik och hon vart glad igen väldigt fort! När det var över ville hon att jag skulle fylla i en liten enkät om mitt mående och sen satt vi och pratade om det och om hur man tyckte det gick hemma osv. Jag tycker det är bra att hon verkar så engagerad och faktiskt bryr sig väldigt mycket, även om hon kan vara lite tjatig och övernoga med vissa saker. Men det är ju en skön omväxling mot alla andra läkares ignorans! :)

Efter drygt 1 timme var vi äntligen klara och gick därifrån, gick direkt ner till Jon&Helena och där blev vi kvar resten av dagen och kvällen. Jag och Helena satt och tittade i en tyg&mönstertidning, oj så mycket fint vi ville ha ;) Helena gjorde pumpasoppa och tacosnittar till middag, jättegott! Ronja sov mest hela kvällen, men när hon vaknade för mat var hon riktigt grinig och gallskrek när jag råkade ta tag i hennes ben. Så vi kollade tempen, men ingen feber, antog då det var ömt i benen så hon fick en liten alvedon-supp, och den verkade hjälpa bra. Sen när barnen hade lagt sig och killarna spelade hockey på PS3 lärde Helena mig att virka. Det gick faktiskt riktigt bra, och det blev tillslut ett litet blått päron jag fick till, men Helenas hjälp såklart! :)


I BVCs väntrum, ovetandes om vad som komma skall


Plåster på benen (bild tagen idag)


Virkade päronet ;)



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: